Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada « Faulas de Ribassiera. », v’es prepauada da Françon Dalbera segretairitz de l’IEO 06. Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…
a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr
« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »
Faulas de Ribassiera
Lo trenta dau mes de genoier, la classa de terça 4 dau collègi Pòrt Límpia a presentat « Faulas de Ribassiera 2019 » au teatre Francís Gag.
Au mes de junh dau 2018, la classa avia fach un sejorn au Molinet embé lo sieu professor d’occitan-lenga d’òc.
« Faulas de Ribassiera » es un viatge dins l’espaci perqué parla dau vilatge de Molinet aura e dins lo temps, que mete en scena un moment d’istòria, aqueu de la fin de la segonda guèrra mondiala au Molinet e alentorn.
Sus lo pontin, podem veire lu escolans que respòndon ai demandas dau professor, coma en situacion vertadiera d’una classa en viatge escolaresc.
A un moment, una joveneta ditz « Monsur ! Monsur ! ai perdut lo mieu camalable ! ». Aquò nen remanda au jorn d’ancuei.
L’i es d’emocion quora lu escolans dion de tròç d’Augustinha, nòva escricha da Miquèl de Carabatta. La bomba ven petar en la coïna, pi l’i es lo silenci, lu aucelons…
Emocion quora Augustinha fuge, laissant son paire mòrt coma una pichona dau Viet Nam avia fugit, nuda davant la guèrra.
Lu moments grèus son seguits per de moments mai laugiers emb’ai accions dei enfants de la classa.
Per cen qu’es dau titre « Faulas de Ribassiera », l’autor a vorgut rendre un omenatge a doi autors màgers de la leteratura niçarda : Francís Gag e Jan Luc Sauvaigo qu’a publicat « Faulas de Nissa ».
Per Miquèl de Carabatta, Molinet es Ribassiera.
« Faulas de Ribassiera » es un viatge dins un monde vertadier e imaginari, lo monde ideal de la cançon de Zefirin Castellon « Vivem totjorn en montanha »
Aqueu monde qu’a vist calar tant de sordats en lu camps de batalhas de l’Aution.
La peça s’acaba emb’aquela cançon, cantada per la classa.
La sala clafida a picat dei mans.
Françon DALBERA
Fables de Ribassiere
Le 30 janvier, la classe de troisième 4 du collège Port Lympia a présenté « Fables de Ribassière 2019 au théatre Francis Gag.
Au mois de juin 2018, la classe avait fait un séjour au Moulinet avec son professeur d’occitan-langue d’oc.
« Fables de Ribassiere » est un voyage dans l’espace car la pièce parle du village de Moulinet maintenant et dans le temps, en mettant en scène un moment d’histoire, celui de la fin de la deuxième guerre mondiale au Moulinet et dans les environs.
Sur la scène, on peut voir les élèves qui répondent aux questions du professeur, comme dans une vraie situation d’une classe en voyage scolaire.
A un moment, une jeune fille dit « Monsieur, Monsieur , j’ai perdu mon portable ! ». Cela nous renvoie à notre époque.
Il y a de l’émotion quand les élèves disent des passages d ‘Augustine, nouvelle écrite par Miquèl de Carabatta.
La bombe vient exploser dans la cuisine, puis le silence, les oiseaux.
Emotion quand Augustine fuit, laissant son père mort comme une petite fille du Viet Nam avait fui, nue devant la guerre.
Les moments graves sont suivis de moments plus légers avec les actions des enfants de la classe.
Pour ce qui est du titre « Fables de Ribassiere », l’auteur a voulu rendre un hommage à deux auteurs majeurs de la littérature niçoise : Francis Gag et Jean-Luc Sauvaigo qui a publié « Fables de Nice ».
Pour Miquèl de Carabatta, Moulinet est Ribassiera.
« Faulas de Ribassiera » est un voyage dans un pays réel et imaginaire, dans le monde idéal de la chanson de Zéphiryn Castelon « Vivem totjorn en montanha », ce monde qui a vu
tomber tant de soldats dans les champs de bataille de l’Authion.
La pièce s’achève avec cette chanson, chantée par la classe.
La salle remplie a applaudi.