Lo President dau Consèu Regionau metèt en plaça una Conferença Permanenta dei Arts e de la Cultura.

Le 30 juin, le président de la Région Provence-Alpes-Côte d’Azur a lancé la première conférence régionale permanente des arts et de la culture à la Friche Belle de mai.

Accompagné de vingt personnalités qui composent le comité de coordination de cette conférence, il a présenté les enjeux et les objectifs fixés à cette démarche.
Ce comité sera chargé de nourrir les thématiques qui seront débattues lors des ateliers thématiques et de veiller à la mise en œuvre des politiques suggérées par la « Conférence permanente des Arts et de la Culture ».
Les cinq thématiques mises en débat pour cette année sont les suivantes :
– Quels outils et quelles les dynamiques mettre en œuvre pour encourager le mécénat et le financement participatif ?
– Comment renforcer les stratégies d’innovation et de développement du numérique dans les industries culturelles et la création ?
– Comment mieux s’approprier et valoriser le patrimoine de notre région ?
– Comment structurer et renforcer la politique en matière d’identité régionale ?
– Comment renforcer l’emploi et les outils de mutualisation afin d’accroitre l’économie de production du secteur culturel ?

Per legir lo discors de Sénher Estrosi :

ligam vers : discors estrosi Conferença Permanenta.pdf

discors_estrosi_conferenca_permanenta.pdf

Siguèri convidat lo 2 decembre a Marsilha per rapresentar l’IEO-06 au premier acamp rapòrt a l’atalier 5 :

Comment structurer et renforcer la politique en matière d’identité régionale ?

qu’es devengut, despí l’estiu :

Atelier 5 : Comment structurer et renforcer les cultures régionales ?


Présidence : M Philippe Vitel – Vice-Président délégué à l’Identité régionale, aux traditions et aux relations entre la défense et la Région

 Enjeux de l’atelier 5 « Comment structurer et renforcer les cultures régionales ? »

Langues et culture régionale font partie intégrante de notre patrimoine commun et des pans marquants de cette culture jouent un rôle important dans une perspective de meilleure intégration sociale mais aussi de développement de l’image et de la notoriété de notre territoire.
La Région Provence-Alpes-Côte d’azur souhaite développer et structurer l’identité régionale, l’atelier devra permettre de formaliser des pistes de travail dans ce sens.

Aquesta convidacion es una reconoissença de la nòstra cultura comuna, « de Ròia a Rose, dei Aupas a la Mar nòstra », per la nòstra region, e mai largament dei Aups ai Pireneus, la man dins la man, coma escrivèt Mistral.

Es finda una reconoissença de l’IEO coma partenari e de segur l’i voliavam èstre presents per portar la nòstra votz e li nòstri ideas.

L’acamp si debanèt sota la presidença de Sénher Vitel, e en presença de Dòna Mandy Graillon, Conselhera a la cultura dau President dau Consèu Regionau.

conference_arts_culture_mucem_10_neumulersite.jpg

© Miquèu Neumuler, cap redactor d’Aquò d’Aquí, ligam per lo site
http://www.aquodaqui.info/La-Region-Provence-en-recherche-d-interlocuteurs-federes-pour-parler-culture-regionale_a1311.html

Au mitan Dòna Mandy Graillon e Sénher Philippe Vitel,
a drecha Mirelha Combe, presidenta de l’AELOC, Joan-Pèire Spies, president de l’IEO-06

Aquest acamp permetèt a cadun de si presentar, de presentar d’accions endraiadi dins lo sieu relarg, e de faire de propòstas.

Li personalitats pilhèron la paraula per donar de vias de reflexion.

Dominique Séréna-Allier, conservatrice et directrice du Museon Arlaten, es engajada per : « mettre en réseau les acteurs qui souhaitent réactualiser le patrimoine ; « qu’est-ce qu’on fait des héritages ? »
Jean-François Chougnet, président du MUCEM : « la tradition régionale ne s’inscrit pas dans un cadre régional, mais national et international. »
Olympia Alberti, écrivaine « quel rôle (re)donner aux femmes dans l’éducationnel pour la transmission de la culture ? »
Gabriel André, musicologue, organologue et philosophe, Majoral-Baile du Félibrige : « Comment transmettre, que transmettre pour fabriquer la culture de demain ? Il faut donner des chances (un langue, une mémoire) à la jeunesse. »
Raphaël Imbert, saxophoniste de jazz, chef d’orchestre, compositeur, et professeur de musique : « pour une culture populaire… jouer avec la tradition qui devient élément de création. »

161202_acamp_marselha_2boucsite.jpg

© Joeu Bouc, president de l’IEO-13

Au mitan au fons : Pèire Brechet, president de l’IEO federau, Mirelha Combe, presidenta de l’AELOC, Joan-Pèire Spies, president de l’IEO-06

Quauqui ideas fòrti dau temps dau debat :

Lo ròtle de l’ensenhament (Mirelha Combe)

La necessitat de convencion tra li collectivitats (CR, CD) e l’Educacion Nacionala (lu Rectorats) per assegurar la perenitat de li accions e de pòstes d’ensenhaires d’occitan-lenga d’òc (Joan-Pèire Spies)

La distincion tra : politica culturala e politica lingüistica (Pèire Brechet)

La valorizacion de li músicas, sosten per la produccion, la creacion.

L’ajuda a la diffusion de libres (Eliana Tourtet)

Faire evoluir li tradicions, la question dau plaser.

Permetre l’apropriacion de la cultura dins la mira de crear de ligams.

Faire travalhar li associacions mé de gents vengudi d’aià, estimular la curiositat, religar li gents.

Donar l’imatge de la libertat dins la tradicion, per èstre ben au nòstre : tolerença completa, generositat.

Donar de plaser au monde, non faire paur, non èstre identitari, non s’avesinar dau FN. Non faire una secte replegada sus se, faire viure una cultura duberta, transversala (Mandy Graillon).

Portar de projècts de creacion, anar devers lo public.

Per estructurar la politica de la region, besonh d’interlocutors, es malaisat em’un fum d’associacions.

3 ponchs (Joan-Pèire Spies) :

> La màger part de li intervencions siguèron viradi devers l’avenir, dins la mira de bastir una cultura viventa, portèron d’ideas d’escambis, de partiments, dins un esperit de dubertura. Son li valors que portam.

> L’idea d’aqueu rescòntre es bòna, permete ai politics de veire tot cen que si fa, e de veire que d’associacions travalhan ensems. Fèm d’accions en partenariat (ex : la dictada a Niça).

> La Region es en quèsta d’interlocutors, l’i es una estructura que recampa totplen d’associacions, de collectivitats, d’entrepresas, qu’es un interlocutor naturau per la Region : es lo Forum d’Òc.

De clavar, lo Sénher Vitel, en donant apontament per una autra sesilha, m’aquela informacion : aquest’an la region a finançat 117 projècts per 1 Milion d’euro, si pòdon presentar d’autres dorsiers de demanda.
Per autre, tant eu coma Dòna Graillon, èran ben contents de s’enavisar de la convivialiat dau temps de l’acamp, qu’avian paur de garrolhas sensa fin. Nautres associacions, doneriam un imatge de respèct e de tolerença.

Rendut-còmpte Joan-Pèire Spies, que rapresentèt l’IEO-06

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *