ACTU Setmana dau dimècres 1er de març au dimarç 7 de març de 2006
Que s’es passat aquesta setmana ? La lenga occitana au Conselh Generau, alavancha piemontesa, gripa e psichòsa, Lucha contra lo Contracte Novela Embaucha, Dijoud e Domeny, Marcha de l’emperaire, vaquí los subjectes d’aquesta setmana.
Dijòus passat se debanec un achamp important per la lenga nòstra au Conselh Generau dels Aups Auts. Sus l’iniciativa dau Bernat Jaussaud, lo President Truphèma avia convocat tot ce que l’occitan (que n’i a que li dison patoas) compta coma aparaires e enançaires. Se trobavon monde tant dau país Gavòt e de l’Union Provençala coma de l’I.E.O. o de l’escoreta dau Parpalhon. Aqueste rechampament per lo Conselh Generau nòstre a dins l’amira d’ajuar mai e mielhs l’aupenc d’òc, coma li dison. Se vòlem pas que la lenga tombe dins la trapèla dau conservatòri o dau musèu, devem davançar accions inovantas e pas solament pensar au collectatge e a las lamentacions. Soetem qu’aqueste achamp sarè seguit d’accions concrètas. Sufís per aquò d’arribar au consensus entre nosautres, nos demanderon los elegits.
Una alavancha impressionanta s’escòlec en pèmont e foguec miraculos lo bilanç que solament quauques resquilhaires fogueron bleçats quora i avia 250 competitaires sus l’endrech per una espròva d’esquí-alpinisme. La charança desforrelec sus las pendas dau Mont Rocco Giardina.
La gripa aviaire es arribaa dins Bochas dau Ròse e la psichòsa comença d’agantar lo monde qu’abandonan lor chat e que manjan plus ges de polet. Siam preses en sandwich entre lo principi de precaucion e la perenitat de la filiera avicòla.
Dimarç, passa-charrieras gigants se debaneron dins nombrosas vilas de França que lo C.N.E. (Contracte Novèla Embaucha) concoctat per De Villepin plai pas au monde per qu’es pas adaptat au problema dau chaumatge, creent mai de precaritat e de dificultats, subretot per los joves. Los manisfestaires demandavian lo retrach pur e simple dau C.P.E. e dau C.N.E.
Paul Dijoud es arribat en testa dimenja de las eleccions comunalas dels Ueris. Los electors d’eilamont aman belèu ben aquelos que donan la montanha als promotors de l’aur blanc.
Lo recors despausat per Gilbert Domeny après las eleccions comunalas d’Eigliers e la victòria de Loís Abrard, au mes de decembre passat, per nòu votz, es estat acceptat per lo tribunau administratiu de Marselha. Lo fuelheton se contunha.
Lo film « La marcha de l’emperaire » foguec primat a Hollywood e la recompensa es bèla per tota la còla que realizec aquesta òbra remirabla.
A la setmana que vèn.
Micheu PRAT
Poetz retrobar lo texte d’aquesta cronica e linha sus lo site de l’I.E.O. Espaci Occitan dels Aups :
Las frequéncias d’Alpes 1 :
– Valeia dau Buech : 90
– País de Briançon : 102.6
– País d’Ambrun : 99.6
– País Gapian : 90.9
– País de Guilhestra : 104
– País de Sisteron : 91.6
– Valéia d’Ubaia : 97.5
– Queiràs : 90.8
– Grenoble : 101.6
Es possible d’escotar la radio Alpes 1 per Internet :
ACTU Semaine du mercredi 1er mars au mardi 7 mars 2006
Que s’est-il passé cette semaine ? La langue occitane au Conseil Général, une avalanche en Piémont, grippe et psychose, Lutte contre le Contrat Nouvelle Embauche, Dijoud et Domeny, La Marche de l’empereur, voici les sujets de cette semaine.
Jeudi dernier s’est déroulée une réunion importante pour notre langue au Conseil Général des Hautes-Alpes. Sur l’initiative de Bernard Jaussaud, le Président Truphème avait convoqué tout ce que l’occitan (que certains appellent patois) compte comme défenseurs et promoteurs. On y trouvait des membres aussi bien du pays Gavot et de l’Union Provençale que de l’I.E.O. ou de l’Escourette du Parpaillon. Ce rassemblement organisé par le Conseil Général a comme objectif d’aider plus et mieux l’alpin d’oc, comme ils l’appellent. Si nous ne voulons pas que la langue tombe dans le piège d’une mise au conservatoire ou au musée, nous devons proposer des actions inovantes et pas seulement penser au collectage et aux lamentations. Souhaitons que cette réunion soit suivie d’actions concrètes. Il suffit pour cela d’arriver au consensus entre nous, nous ont demandé les élus.
Une avalanche impressionante s’est déclanchée en Piémont et ça a été un miracle puisque le bilan indique seulement quelques skieurs blessés alors qu’il y avait 250 compétiteurs sur les lieux pour une épreuve de ski-alpinisme. L’avalanche a déferlé sur les pentes du Mont Rocco Giardina.
La grippe aviaire est arrivée dans les Bouches-du-Rhône et la psychose commence à s’installer avec des gens qui abandonnent leur chat et qui ne mangent plus de poulet. Nous sommes pris en sandwich entre le principe de précaution et la pérénité de la filière avicole.
Mardi, des manifestations géantes se sont déroulées dans de nombreuses villes de France parce que le C.N.E. (Contrat Nouvelle Embauche) concocté par De Villepin ne plaît pas vu qu’il n’est pas adapté au problème du chômage, créant plus de précarité et de difficultés, surtout pour les jeunes. Les manisfestants demandaient le retrait pur et simple du C.P.E. et du C.N.E.
Paul Dijoud est arrivé en tête, dimanche, des élections municipales des Orres. Les électeurs de là-haut aiment peut-être bien ceux qui donnent la montagne aux promoteurs de l’or blanc.
Le recours déposé par Gilbert Domeny après les élections municipales d’Eygliers et la victoire de Louis Abrard, en décembre dernier, pour neuf voix, a été accepté par le tribunal administratif de Marseille. Le feuilleton continue.
Le film « La marche de l’empereur » a été primé à Hollywood et la récompense est belle pour toute l’équipe qui a réalisé cette œuvre admirable.
À la semaine prochaine !