Nòstre amic, Andrieu responsable de la cronica « Nice-Matin » per l’IEO-06, a decidit de confidar son estilò a Gílbert Mancini sòci de l’ieo-06. Vautres toi sòcis ò amics nos podetz escriure per prepausar lei vòstres tèxts.
Podetz legir l’article de Gílbert Mancini encuei dins l’edicion de « Nice-Matin » Grassa.
De pas mancar l’agenda en bas de pagina.
Lei risques dau mestier.
Vuei, mai que jamai, si parla de risques dau mestier e si ditz tanben que li a de mestiers a risques. Un mestier que vos vòli parlar – ne’n siáu afogat – es aqueu de caçaire d’imatges.
A l’epòca que la fotografia siguèt inventada per Niepce emai Daguerre, jamai aquestei dos si pensèron qu’aquela invencion anariá faire, per d’unei, un mestier a risques. A la començança, es París que gropava aquelei que li disiam lei « primitius ». Aguèron lo bonur, gràcias a la fotografia, de permetre la restauracion de monuments degalhats per lo temps. Son elei qu’an fach un premier relevat fotografic deis edificis mai preciós. Èran d’artistas que jogavan embé la lutz emai lo temps, de poètas de l’imatge que l’abramadissa chironava pas. Si pòu enorgulhir, nòstra bòna ciutat de Grassa, embé Carles Negre (1820-1880) d’aver agut un d’aquestei « primitius ». Mi diretz, qu’es totjorn un art major, mai, per d’unei, es l’abramadissa que passa d’en premier. Li a doas menas de caçaires d’imatges : lei reportaires sensa frontieras e lei furnaires e raubaires d’imatges. Lei premiers si prenon de risques estent que son totjorn per òrta. Nos fan conóisser tot lo brutitge dei guèrras immondas, retrason la realitat vertadiera dau monde quand son realizadas sensa mascarada lei fotòs. Cercar l’inedit e l’imprevist es una prioritat majora per elei.
Lei seconds, au revenge, son de rapinaires que furnan e rauban d’imatges de la vida privada dei gènts en vòga. Chabisson, puei, a prètz d’or, au mai ofrent, aqueleis imatges raubats a de revistas-bordilhas. Afortisson aquesteis arpians que mòstran la realitat de la vida vidanta e que prenon de risques, pecaire! que gueirar, d’oras e d’oras, sota la plueia e lo frei ò la calorassa, montar sus d’escalas per si rompre lo morre ò si faire pessugar sus la cauda e èstre condamnar per lei jutges a cascar a la bacineta, aquò es pas que que siegue, qué ! An una vista autra de la fotografia, es per elei, lo mejan de faire « un còp d’anoncia ». Coma vesètz, siam a d’annadas-lutz dei placas sensiblas de Daguerre.
Gílbert Mancini.
Les riques du métier.
Aujourd’hui, plus que jamais, on parle de risques du métier et l’on dit aussi qu’il y a des métiers à risques. Un métier dont je veux vous parler -j’en suis passionné- est celui de chasseur d’images.
A l’époque où la photographie a été inventée par Niepce et Daguerre, jamais ceux-ci n’ont pensé que cette invention deviendrait, pour certains, un métier à risques. Au début, c’est Paris qui regroupait ceux que l’on appelait les « primitifs ». Ils ont eu le bonheur, grâce à la photographie, de permettre la restauration de monuments endommagés par le temps. Ce sont eux qui ont effectué un premier relevé photographique des édifices les plus précieux. C’étaient des artistes qui jouaient avec la lumière et le temps, des poètes de l’image que l’appât du gain ne taraudait pas. Notre bonne cité de Grasse peut s’enorgueillir d’avoir connu, en la personne de Charles Nègre (1820-1880), l’un de ces « primitifs ». C’est toujours un art majeur, me direz-vous, mais, pour certains, c’est le profit qui prime. Il existe deux sortes de chasseurs d’images : les reporters sans frontières et les fouineurs, voleurs d’images. Les premiers prennent des risques puisqu’ils sont toujours par monts et par vaux. Ils nous font connaître toute la laideur des guerres immondes, ils dépeignent la vraie réalité du monde car leurs photos sont réalisées sans artifice. Chercher l’inédit et l’imprévu constituent une priorité pour eux.
En revanche, les seconds sont des maraudeurs qui fouillent la vie privée et volent des images aux gens en vogue. Ils vendent ensuite, à prix d’or, au plus offrant, ces photos volées à des revues corrompues. Ces aigrefins affirment qu’ils montrent la réalité de la vie quotidienne et prennent des risques, les pauvres! Car, guetter pendant des heures dans la pluie et le froid ou la canicule, grimper sur des échelles en risquant de se rompre le cou ou de se faire pincer en flagrant délit et être condamné par les juges à cracher au bassinet, ce n’est pas rien, n’est-ce pas! Ils ont une vue différente de la photographie, pour eux, le moyen de réaliser « un coup médiatique ». Comme vous le voyez, nous sommes à des années-lumière des plaques sensibles de Daguerre.
Agenda :
Atelier de langue, à La Colle/Loup, lundi 30 mars, Ecole N. Lanza, 17h30,
Atelier de danses, à Grasse St Antoine, mardi 1er avril, salle polyvalente, 20h30,
Atelier de langue, à Grasse St Jacques, mercredi 2 avril, salle polyvalente, 17h30.