Argentina11.jpg

Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei titrada « Escapada en Argentina » v’es prepauada da Maridò MAIRE, sòcia de l’IEO-06. Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr

« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »

Escapada en Argentina

L’Argentina es un grand país : 3400 km séparan lo nòrd dau sud (miegjorn). Per tot veire ai pilhat l’avion cinc còups.

Au nord, ai confins embé lo Brasil ai vist li pissaròtas d’Iguazú : 275 cascadas, pichini ò grandi ; d’aiga que cala d’a pertot dins la forest tropicala. De palancas vi menan sus lo riu fins ai gòrjas dau Diaul : meravilhòs !! Una nèbla de vapor fa un arc de Sant Martin permanent.
Ai pilhat lo batèu per anar sota li cascadas. Si meton lu vestits dins un grand sac estanhe e finda li màquinas fotografiqui. Quora lo capitani ditz :  » li anèm , un còup, doi còups …. Es la docha !!

Argentina11.jpg

Pissaròtas d’Iguazù

A Buenos Aires, La Boca un vielh quartier pròche dau pòrt es colorat, li maions son de tòla pintadi de roge, verd, jaune. Dins li carrieras li gents balan lo Tangò : es la fèsta ! Si bèu de « maté » dins una « bombilla » : lo maté es de té verd mas per ieu mi sembla èstre de fen !

Argentina12.jpg

La Boca à Buenos Aires

En Argentina si manja un totplen de carn. Lo past comença embé un « empanada « , un cauçon mé de carn, pi après de moton, de galina e de bòu e un pauc de salada.

Au mitan dau país, ai pens de la Cordilhèra dei Andas si tròvan lu lacs argentins. Lu gelàs calan dei montanhas fins ai lacs dont si rompon en « icebergs » de blu diferents, de la turquina au blu marin, e navigan sus l’aiga blu dau lac. Si pòu imaginar toti li fòrmas, una balena, un can, la tèsta de frema… tant de cauas que si transforman au soleu.

Argentina13.jpg

Roger et Maridò davant lo Perito Moreno (gelàs)

Ushuaia es la vila la mai au miegjorn. Si ditz que dins la mema jornada si veon li quatre sasons : un pauc de nèu, la pluèia , lo vent e lo soleu.

Argentina14.jpg

Iceberg sus lo lac argentin

Alora, ai mes e levat la vèsta tot lo jorn. Dins la passejada en catamaran sus lo beal de Beagle lo batèu passa a costat dei rocàs cuberts de bòus marins, de magrons, d’elefants de mar.

Argentina15.jpg

Ushuaia , magrons e elefants de mar

Lo vent bofa a ti copar en doi fins au « semàforo dau bot dau monde ».

Toi aquestu païsatges diferents laissan dei recòrdis imperissables.

Argentina16.jpg

Maridò au semàforo dau bot dau monde

Maridò MAIRE

Escapade en Argentine

L’Argentine est un grand pays : 3400 km séparent le Nord du Sud. Pour tout voir, j’ai pris l’avion 5 fois.

Au nord à la frontière du Brésil, j’ai vu les chutes d’Iguazú : 275 cascades, petites ou grandes; de l’eau qui tombe partout dans la forêt tropicale. Des passerelles vous amènent sur la rivière jusqu’aux gorges du Diable : merveilleux !! Un nuage de vapeur crée un arc en ciel permanent.

J’ai pris le bateau pour aller sous les chutes. On mets les vêtements dans un sac étanche et aussi les appareils photos. Quand le capitaine dit: « On y va, une fois, deux fois … C’est la douche !

A Buenos Aires, La Boca un vieux quartier près du port, est coloré, les maisons sont en tôle pintes en rouge, vert, jaune. Dans les rues les gents dansent le Tango : c’est la fête ! On boit du « maté » dans une « bombilla » : le maté est du thé vert mais il me semble que c’est du foin !

En Argentine on mange beaucoup de viande. Le repas commence par une empanada, chausson avec de la viande, après du mouton, du poulet, et du bœuf et un peu de salade.

Au centre du pays, au pied de la Cordillères des Andes, il y a les lacs argentins. Les glaciers descendent des montagnes jusqu’aux lacs où ils se cassent en icebergs de bleus différents, du turquoise au bleu marine et naviguent sur l’eau bleue du lac. On peut imaginer toutes les formes : une baleine, un chien, la tête d’une femme… tant de choses qui se transforment au soleil.

Ushuaia est la ville la plus au Sud. On dit que dans la même journée; on voit les quatre saisons : un peu de neige, la pluie, le vent et le soleil. Alors, j’ai mis et enlevé la veste tout le jour. Dans la balade en catamaran sur le canal du Beagle, le bateau passe à coté de rochers couverts de phoques, de cormorans, d’éléphants de mer. Le vent souffle à te couper en deux jusqu’au phare du bout du monde.

Tous ces paysages différents laissent un souvenir impérissable.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *