maridatge-en-verd1.jpg

Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada « Maridatge en verd », v’es prepauada da Miquèu BORSOTTO, amic de l’IEO-06.

Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr

« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »

Maridatge en verd

Bònjorn en toi e en cadun,

Pour ceux qui ne comprennent pas l’occitan, rassurez-vous la traduction en français viendra après. Pour la traduction en serbo-croate et en coréen du nord nous vous demandons un délai.

Clara, Manu e Anselmo m’an demandat de vi dire quauqui paraulas per v’aremerciar de la vòstra presença e dei vòstres signes numerós d’amistat, mas…
… sobretot
per vi sinhalar que Clara non s’es enganada de rauba ‘sto matin en si vestissent. Volia contunhar una vièlha tradiçion provençala que nen ven au dau Medio-Evo :
la rauba verda

Lo verd es aquí per ni faire remembrar de la regeneracion de la natura, de l’amor, de la saviessa, la raíç de la vida, la belessa, la joventura, la fòrça de la vida, la regeneracion espirituala, mas finda, vos que conoissetz Clara capisseretz, es lo signe de l’independença de la nòvia que a pas conoissut de mèstre…

Aviavatz pas imaginat tot cen que l’i èra de dintre aquest vestit verd ?

Corina, que a obrat aquesta rauba l’i a apondut un element : un fiu blu, escondut, non visible e que ni fa remembrar la puretat, la fidelitat dins la cobla, cauas qu’an pas da besonh d’èstre mostradi.

Bèi simbòlos !

Alora granmerçí a Clara, a Manu e a Anselmo d’aver permès aqueli bèli jornadas, aquelu boai moments de rescòntres, d’escambis, a nautres de n’aprofitar

Longa vida d’amor e d’aventura per Clara, Manu e Anselmo e finda bòn natalici a tu Anselmo.
E viva ! Granmercí en cadun e que la fèsta countunhe.

Aüra la revirada en francés.

Maintenant traduction en français.

maridatge-en-verd1.jpg

Bonjour à tous et à chacun,

Claire, Emmanuel et Anselme m’ont demandé de vous dire ces quelques mots pour vous remercier de votre présence et de vos signes d’amitié qui les touchent beaucoup, mais…
… surtout

pour vous signaler que Claire ne s’est pas trompée de robe ce matin en s’habillant…
Elle a souhaité continuer une vieille tradition provençale qui remonte au moins au Moyen-Age :
la robe verte.

Le vert est là pour nous rappeler la régénération de la nature, l’amour, la sagesse, l’origine de la vie, la beauté, la jeunesse, la force vitale, la vigueur, la régénération spirituelle, l’espérance, mais aussi, vous qui connaissez Claire comprendrez, le signe de l’indépendance de la mariée qui n’a pas connu de maître…

Aviez-vous imaginé tout ce qu’il y a dans cet habit vert ?
Corinne, qui a confectionné cette robe y a rajouté un élément : un fil bleu, caché, invisible et qui rappelle la pureté et la fidélité dans le couple des choses qui n’ont pas besoin d’être montrées.

Beaux symboles !

Alors merci à Claire, Emmanuel et Anselme d’avoir permis ces belles journées, ces bons moments de rencontre, d’échange, à nous tous d’en profiter.

Longue vie d’amour et d’aventures à Claire, Emmanuel et Anselme et aussi bon anniversaire à toi Anselme.
Merci à tous et à chacun et que la fête continue.

Prononcé par Michel BORSOTTO au Mariage de Claire BROQUET et Emmanuel BAZOGE à Briançonnet le samedi 23 mai 2015.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *