Amics occitans,
Aquesta setmana, la nòstra cronica preferida a decís de v’ofrir au quotidian lo bèl esperit de Calènas, fach d’amor, de partatge e de patz, en demandant ai sòcis de l’IEO-06 de vos contar lu sieus mai bei remembres ò pantais de Calènas.
V’AUGURAM D’INOBLIDABLI FÈSTAS DE CALÈNAS !
Dins lo vilatge de Barba Calènas, en Laponia
L’ai vist ! Cu ? Barba Calènas ! Mas pas una dei copias que si pòdon rescontrar da pertot dau temps dei fèstas. Non, ieu, ai vist lo vertadier Barba Calènas dins lo sieu vilatge, en Finlàndia.
Quauqui annadas fa, siáu anada passar quaucu jorns dau costat de Oulu, quarta vila de Finlàndia situada sus lo gof de Bòtnia. Es una vila que si tròba a 540 km au nòrd d’Elsinqui e a 150 km au Sud dau cèucle polar artic. D’aquí, ai pilhat lo trin, un trin que m’a menada encara mai au nòrd, dins una vila qu’a per nom Rovaniemi e qu’es la capitala de la Lapònia finlandesa. De notar qu’ai quitat Oulu sota la nèu, mas que a Rovaniemi, de nèu, n’i avia pas : fasia tròup frei !
A Rovaniemi, ai pilhat un pauc de temps per visitar lo musèu Arktikum, en particular la partida dau musèu dedicada a la cultura dau pòble sami (autre nom dei lapons). E l’ora de montar dins un carri par anar fins au vilatge de Barba Calènas es arribada. Lo sieu vilatge es situat sus lo cercle polar artic : una linha sus lo sòu es aquí per s’en remembrar. Lo vilatge es compausat de quauqui maions embé de botigas onte si pòdon far de crompas : decoracions, presents per Calènas, etc. I a tanben la posta de Barba Calènas, e lo sieu burèu. L’esperit de Calènas es da pertot dins aqueu vilatge. De mai, coma i siáu annada au mes de novembre, fasia nuech a 3 oras de l’après-miegjorn : tot èra illuminat !
Segur, tot aquó fa un pauc atraccion per lu toristas. Mas m’en bati. Ai pas fach un tant long viatge per m’en preocupar ! Alora, i siáu annada, dins lo sieu burèu, per rescontrar Barba Calènas. Çò estranh es que parlava basta inglés. Mi semblava que Barba Calènas parlava toti li lengas dau monde !? Enfin fa pas ren, l’ai rescontrat ! E finda, ai lo mieu diplòma, per dire que siáu anada fins au cercle polar artic. Perqué en mai de l’esperit de Calènas, ieu, èri en vacanças !
Alexandra DESMOULIN
Dans le village du Père Noël, en Laponie
Je l’ai vu ! Qui ? Le Père Noël ! Mais pas une des copies que l’on rencontre un peu partout au moment des fêtes de fin d’année. Non, moi, j’ai vu le vrai Père Noël, dans son village, en Finlande.
Il y a quelques années, je suis allée passer quelques jours du côté de Oulu, quatrième ville de Finlande, située sur le Golfe de Botnie. C’est une ville qui se trouve à 540 km au nord de Helsinki et à 150 km au Sud du cercle polaire arctique. De là, j’ai pris le train, un train qui m’a ammené encore plus au nord, dans une ville qui se nomme Rovaniemi et qui est la capitale de la Laponie finlandaise. J’ai quitté Oulu sous la neige, mais à Rovaniemi, il n’y avait plus de neige : il faisait trop froid !
A Rovaniemi, j’ai pris un peu de temps pour visiter le musée Arktikum, en particulier la partie du musée dédiée à la culture du peuple same (autre nom des lapons). Et l’heure de prendre le bus pour aller jusqu’au village du Père Noël est arrivée. Son village est situé sur le cercle polaire artique : une ligne sus le sol est là pour le rappeler aux visiteurs. Le village est composé de quelques maisons où on peut acheter des décorations, des cadeaux pour Noël, etc. Il y a aussi la poste du Père Noël, et son bureau. L’esprit de Noël est présent partout dans ce village. De plus, comme j’y suis allée au mois de novembre, il fait nuit à 3 heures de l’après-midi : tout était illuminé !
Bien sûr, tout cela fait un peu attractions pour les touristes. Mais c’est pas grave. Je n’ai pas fait un voyage aussi long pour me préoccuper de cela ! Alors, j’y suis allée, dans son bureau, pour rencontrer le Père Noël. Ce qui était étrange, c’est qu’il ne parlait qu’anglais. Il me semblait pourtant que le Père Noël parlait toutes les langues du monde !? Enfin, c’est pas grave, je l’ai rencontré ! Et puis également, j’ai eu mon diplôme, pour dire que j’étais allée jusqu’au cercle polaire arctique. Parce qu’en plus de l’esprit de Noël, il y avait un parfum de vacances dans ce voyage !