La-dinde1.gif

Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei titrada « La Dinda au Bordèu » v’es prepauada da un autor anonime. Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça :
ribonribanha@yahoo.fr
« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »

La Dinda au Bordèu

En ocasion dei fèstas de fin d’annada, vi prepauam la recèpta tradicionala d’usança en la grana restauracion meridoniala, la dinda au bordèu.

Crompar una bèla dinda bodenfla, qualora ai dimensions dau forn, emb’una botelha de bòn bordèu, de sau, pebre, òli, emplum e mai lo resta. Emborrar lo farçum dintre la dinda denant de la ligar e de l’esposcar emb’ai condiments.

Començar d’escaufar lo forn, termostat 7 mentre dètz minutas e en lo fra-temps tastar un gòto de bordèu. Metre la dinda au forn en un plat de cuecha.

Lampar doi autres gòtos de bordèu. Passar lo termostat a 8 après vint minutas e laissar coïre.

Si breçar tres autres vòtos de pordèu. Après pieja-ora, durbir, la viravotar e controlar la cueissa.

Pilhar la motelha e s’enfilar una bòna golada en lo bavalh. Après vieja-ora, zigozaguear vèrs lo porn e torna virovatar la guinda. Mefi de non si trular la man emb’aquela porcaria de bòrta dau vorn.

S’escolar cinc ò sieis autres tortèus de vòtos. Foïre la brinda mentre tres oras e s’arrosar cada vint minutas se possible.

Rampejar en direccion de la bringa e provar de traire lo born da la pinta. Lapar una autra rasada e provar torna mai de traire aquesta saloparia de polalha.

Rabalhar la binta da dèrra, la banar emb’au patapan e la fotre dins lo blat. Faire mefi de pas si ròmpre lo morre per lo gras sobr’ai balons. Grovar barier de si levar se cabita. Decidre que s’està bben per sòl pròche la bbèstia per abacar la potelha de potèu. Durbir un gícol.

La-dinde1.gif

L’endeman, manjar la dinda freia emb’una maionesa après netetatje dau bordèu de la vigilia.

(Autor anonime)

Beure aí, mas non da chocaton !

La Dinde au Bordeaux

A l’occasion des fêtes de fin d’année, nous vous proposons la recette traditionnelle d’usage dans la grande restauration méridionale, la dinde au bordeaux.

Acheter une belle dinde dodue, aux dimensions du four cependant, ainsi qu’une bouteille de bon bordeaux, du sel, poivre, huile, farce et tout le reste. Fourrer la farce à l’intérieur de la dinde avant de l’attacher et de la saupoudrer de tous les condiments.

Commencer à préchauffer le four, thermostat 7 pendant dix minutes et, entre-temps, déguster un verre de bordeaux. Mettre la dinde au four sur un plat de cuisson.

Lamper deux autres verres de bordeaux, puis placer le thermostat sur 8 après vingt minutes et laisser cuire.

Se vresser trois autres berres de pordeaux. Après une bedi-heure, ouvrir, la retourner et contrôler la cuisse.

Prendre la mouteille et s’enfiler une bonne goulée dans le rosier. Après une vedi-heure, zigzaguer jusqu’au bour et repourner encore la guinde. Attention de ne pas se truler la main avec cette saleté de borte du vour.

Siffler cinq ou six autres torteaux de perres. Vuire la brinde durant trois heures et s’arroser toutes les vingt minutes si possible.

Ramper en direction de la bringue et tenter de sortir le bour de la pinte. Laper une autre rasade et tenter à nouveau de sortir cette saloperie de volaille.

Rabasser la binte par-derre, l’ezuyer avec le porchon et la foutre dans le blat. Faire attention de ne pas se casser la figure à cause du gras sur les balons. Tenter guand-bême de se lever si c’est le gas. Décider qu’on est bbien sur le sol près de la bbête pour avecher la pouteille de poteaux. Dorbir un beu.

Le lendemain, manger la dinde froide avec de la mayonnaise après nettoyage du bordel de la veille.

(Auteur anonyme)

Boire ou écrire, il faut choisir !

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *