Per festejar la fin de la « Consulta » : lo CIRDOC (Centre Inter Regional de Desvelopament de l’Occitan, mediatèca d’Occitània e aisina de promocion de l’identitat occitana) engimbra « Total festum » lo 21 d’octòbre dau 2006 a Montpelhièr (presentacion de l’engatjament de la Region Lengadòc-Rosselhon en favor de la lenga)
Montpelhièr
21 d’OCtobre de 2006
a partir de 10h30.
Version OC :
Una fèsta populària de las bèlas per un eveniment istoric :
L’afirmacion de l’engatjament de la Region Lengadòc-Rossilhon per la cultura occitana.
Un vilatge de tèla installat sus l’esplanada porgirà, a bèl èime, un agach sus la cultura d’oc : del vin a la literatura, de las associacions a las produccions del terraire, dels jòcs a la musica…etc.
A flor e mesura del debanament de la jornada, la fèsta prendrà d’amplor cap a la Comèdia per acabar davant l’Operà.
Acte 1 TOTAL BENVENGUT 10 oras 30 – 12 oras 30
Del temps que lo vilatge pren vida, de comandos de comedians, dins una postura per carrièira, venon picanhejar lo public entre la Comèdia e lo Triangle.
De grops passacarrièras e de bandas carnavalescas amb son totem lançan atanben qualquas encorregudas, dempuèi lo vilatge cap a la Comèdia.
Aprèp una dicha inaugurala, un aperoraggà, crèa un primièr moment fòrt abans lo repais.
Acte 2 TOTAL BIAÇA 12 oras 30 – 14 oras
Lo public es convidat a una biaça dins l’environa del pabalhon popular, sus de taulejadas bèlas o sus las tepas a l’entorn. D’unes auràn portat la saqueta, d’autres traparàn de qué manjar a la caus dels productors locals.
Cantaires e comedians, dins un rapòrt de frairesa amb los convivas, fan d’aqueste repais un moment de fèsta e de rescontre.
Acte 3 TOTAL CONVIVÉNCIA 14 oras – 16 oras
Lo vilatge es en bolh.
Jòcs e espòrts occitans convidan lo public a la descobèrta
Las danças collectivas fan partejar la cultura occitana a totes.
De comedians s’activan al cor del vilatge, al mitan del public, per faire la mediacion de l’actualitat de la cultura occitana…
De comandos teatrals fan d’encorregudas de mai en mai frequentas sus la plaça de la Comèdia, aital coma pels grops carnavalescs.
Davant una tarasca giganta, un paradaire enquissa e encita lo public a s’arrèstar unas estonas per descobrir l’emmagenariá occitan : contes de Camarga, del Lemosin e de las Cevènas.
Enfin, dins un espaci manegat per la circonsténcia e se prestant a una escota, cantaires o musicians fan entendre un escapolon de çò qu’es la diversitat de la cançon e de la musica occitana d’uèi
Acte 4 TOTAL BOLEGADÍS 16 oras – 16 oras 30
Los grailes, clarins, tataròts, tora-loras, seguits dels grops carnavalescs e de passacarrièras començan planplanet son enançament del fons del vilatge, entrainant lo public cap a l’Operà Comèdia. D’estervelhadas e de miraments ritman la progression cap al luòc del Proclam.
Acte 5 TOTAL PROCLAM 16 oras 30 – 17 oras
Dempuèi lo pòrge de l’Operà, serà proclamar una dicha sus l’engatjament politic per l’avenidor de la civilizacion occitana.
Acte 6 TOTAL BALETI 17 orad 18 oras 30
Sus l’empont, de musicians prenon plaça. Un menaire, amb sos convidats, botaràn fuòc a la Comèdia…
Site dau cirdoc : http://www.cirdoc.fr/default.asp
Version en francés :
Montpellier
21 OCtobre de 2006
à partir de 10h30.
Une grande fête populaire pour un événement historique :
l’affirmation de l’engagement de la Région Languedoc-Roussillon pour la culture occitane.
Un village de toile installé sur l’esplanade offrira, dans un joyeux foisonnement, une palette de la culture d’Oc : du vin à la littérature, des associations militantes aux productions de terroir, des jeux à la musique etc…
Au fil de la journée, la fête prendra de l’ampleur vers la Comédie. Son final se déroulera devant l’Opéra.
Acte 1 TOTAL BENVENGUT 10 oras 30 – 12 oras 30
Pendant que le village s’anime, des commandos de comédiens dans une posture pour la rue vont taquiner le public entre la Comédie et le Triangle.
Des groupes de musique de rue et des bandes carnavalesques avec leur totem lancent également quelques premières incursions depuis le village vers la Comédie.
Après un court discours inaugural, un concert apéro ragga crée un premier moment fort avant le repas.
Acte 2 TOTAL BIAÇA 12 oras 30 – 14 oras
Le public est invité à un pique-nique aux abords du pavillon populaire, sur de grandes tablées ou sur les pelouses environnantes. Les uns auront apporté leur musette, les autres trouvent de quoi se restaurer auprès des producteurs locaux.
Chanteurs et comédiens, dans un rapport de fraternité avec les convives, font de ce repas un moment de fête et de rencontre.
Acte 3 TOTAL CONVIVÉNCIA 14 oras – 16 oras
Le village est en pleine ébullition.
Jeux et sports occitans invitent le public à la découverte.
Les danses collectives font partager la culture occitane au plus grand nombre.
Des comédiens s’activent au cœur du village au milieu du public pour faire la médiation de l’actualité de la culture occitane…
Les commandos théâtraux font des incursions de plus en plus fréquentes sur la place de la comédie ainsi que des groupes carnavalesques.
Devant une Tarasque géante un bonimenteur incite le public à s’arrêter quelques instants pour découvrir l’imaginaire occitan : contes de la Camargue, du Limousin et des Cévennes.
Enfin dans un espace aménagé pour la circonstance et se prêtant à une écoute, chanteurs ou musiciens donnent à entendre un échantillon de çò qu’es la diversité de la chanson et de la musique occitane d’aujourd’hui
Acte 4 TOTAL BOLEGADÍS 16 oras – 16 oras 30
Les hautbois suivis des autres groupes carnavalesques et de rue commencent leur lente progression depuis le fond du village, en entraînant le public vers l’Opéra Comédie. Des effets spéciaux rythment la progression vers le lieu du Proclam.
Acte 5 TOTAL PROCLAM 16 oras 30 – 17 oras
Depuis le parvis de l’Opéra, sera proclamé un discours sur l’engagement politique pour l’avenir de la civilisation occitane.
Acte 6 TOTAL BALETI 17 orad 18 oras 30
Sur scène, des musiciens prennent place. Un leader, avec ses invités, mettra le feu à la Comédie…