Lo RESSON D’AQUI N° 107 es signat encara Pau MODESTA. Es la seguida dau Resson n° 106. Es publicat ambé un pauc de retard estent que l’equipa qu’anima lo site èra en vacanças.

Vautres toi sòcis ò amics de l’ieo-06 nos podetz escriure per prepausar lei vòstres tèxts. Bòna lectura…


Resson n° 106 : http://ieo06.free.fr/spip.php?article934

La tradicion dei « festins ».

(seguida)

Pendent la durada dau festin, leis « abats » pòrtan lo capèu de feutre clinat sus l’aurelha, leis « abadessas », una cherpa granda ; meton en mòstra, au revèrs de la sieu vèsta ò sus lo sieu casaquin la « gijòla », una cocarda redona de seda brocada bigarrada, ornada de pendolets daurats per leis « abats », de pendolets argentats per leis « abadessas ». Acompanhats d’un pifraire e d’un tambor, van per carrieras, donant l’aubada en lei captaus e en totei lei familhas, levat se fan dòu. L’ « abat-màger » recita una formula de vòts, leis « abadessas » esplingan de « gijòlas ». Lo cap de familha remete una ofrenda sus lo platèu deis « abats ». Fau que siegon generós a l’aubada que l’ « abadiá » survèn ai despens dei divertiments sensa tocar la pus pichina subvencion comunala. Ansin, lo comitat s’engenia d’aumentar lei sieu ressorças emb una tombolà, l’adjudicacion a menar la farandola, ò a tenir la beguda dins lo pargue…

Lo dimenge dau « festin », a la messa granda, si debana la ceremoniá de l’ « ofèrta ». Au moment de l’ofertòri, lo pifraire e lo tamboraire remontan la nau en sonant la marcha de l’ « ofèrta ». Precedon lo cortègi deis ofrents. L’ « abat-màger » brandisse l’alabarda, insigne de la sieu carga, adornada de ribans, la poncha encoronada d’un « pom florit », gròs pom incrustat de pecetas de moneda, un gau viu suspendut per lei patas au fèrre. Segon, en doei tieras, « abats » e « abadessas », l’orquèstra dau balèti clau la marcha. Toi leis « abats » puei leis òmes de l’assisténcia saludan, cadun son torn, l’oficiant e lei relicas dau Sant patron en clinant l’alabarda que cadun dona au seguent, baisan lo reliquari e despausan puei una peceta dins lo panieron de la quista. Pom « florit » e gau, colombs oferts per leis « abadessas » son donats a l’oficiant que benesisse la fola d’a genolhons dau temps que bate lo tambor, sònan a brand lei campanas e petan lei « mortairets », mortiers de fuec clafits fins a la narra…(seguirà)

Pau Modesta.

La tradition des « festins ».

(suite)

Pendant la durée de la fête, les « abbés » portent un chapeau de feutre incliné sur l’oreille, les « abbesses » une grande écharpe ; ils arborent, au revers de leur veston ou sur leur corsage une cocarde en soie, ronde de plusieurs couleurs, décorée de glands dorés pour les « abbés », de glands argentés pour les « abbesses ». En compagnie d’un joueur de fifre et d’un tambour, ils parcourent les rues, donnant l’aubade aux notables et à toutes les familles, sauf si elles sont en deuil. L’ « abbé principal » récite une formule de souhaits, les « abbesses » épinglent des cocardes. Le chef de famille remet une offrande sur le plateau des « abbés ». On doit faire preuve de générosité à l’aubade car c’est le comité des « abbés » qui subvient aux dépenses des réjouissances sans toucher la moindre subvention communale. Aussi, le comité s’efforce-t-il d’augmenter ses ressources par une tombola, l’adjudication à conduire la farandole, ou à tenir une buvette dans l’enceinte du bal…

Le dimanche de la fête patronale à la grand-messe, se déroule la cérémonie de l’offrande, l’ « ofèrta ». Au moment de l’offertoire, le fifre et le tambour remontent la nef en jouant la marche de l’ « ofèrta ». Ils précèdent le cortège des offrants. L’ « abbé principal » brandit la hallebarde, insigne de sa charge, décorée de rubans, la pointe couronnée d’une pomme « fleurie », grosse pomme incrustée de pièces de monnaie, un coq vivant suspendu au fer par les pattes. Suivent sur deux rangs, « abbés » et « abbesses », l’orchestre du bal fermant la marche. Tous les « abbés » puis les hommes de l’assistance, saluent, à tour de rôle, l’officiant et les reliques du Saint patron en inclinant la hallebarde qu’ils se passent de l’un à l’autre, baisent le reliquaire et déposent une pièce dans la corbeille de la quête. Pomme « fleurie » et coq, colombes offertes par les « abbesses » sont remis à l’officiant qui bénit la foule agenouillée pendant que roule le tambour, sonnent à toute volée les cloches et éclatent les mortiers à feu, bourrés jusqu’à la gueule… (à suivre)

Agenda :

Quelques fêtes patronales : La Bollène-Vie, le 10 août, Bouyon, le 15 août, Briançonnet, 15 et 16 août, Gréolières, le 15 août, Guillaumes, 14, 15, 16 août, Isola, le 15 août…

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