emeutes-de-la-faim-12_avril.jpg

Nòstre amic, Andrieu responsable de la cronica « Nice-Matin » per l’IEO-06, a decidit de confidar son estilò a Joan-Pèire BAQUIÉ, President de l’ieo-06. Vautres toi sòcis ò amics nos podetz escriure per prepausar lei vòstres tèxts.

Podetz legir l’article de Joan-Pèire BAQUIÉ encuei dins l’edicion de « Nice-Matin » Grassa.

De pas mancar l’agenda en bas de pagina.

Fam dins lo monde.

Lo prètz dei viures alimentaris aumenta. Dins lu mèdias s’aude qu’en Egipt una partida de la populacion pòu plus crompar lo sieu pan quotidian, qu’en Aïtí, una dei nacions li mai pauri dau monde, la populacion es afamegada e si revòuta, parier en Indonesia e ai Filipinas. La Banca Mondiala si pensa que 33 Estats en lo monde son amenaçats de desòrdres socials per l’encausa de la puada emprovisa dei prètz dei produchs agrícolos. En aquest principi de sècolo 21, lo fam dins lo monde rapresenta un vertadier problèma per l’umanitat.

Quau son li rasons d’aquesta inflacion dei prètz ? Tra autres, l’aumentacion de la consomacion dei gènts en de país coma la China, lo desfolopament dei bio-carburants que lèva una partida dei tèrras cortivabli, l’auça dau prètz dau petròli e dau traspòrt, eca… Segon l’Organizacion dei Nacions Unidi per l’Alimentacion (la F.A.O), 850 milions de personas, sia un terrenau sus sièis, braman fam. 900 milions de personas vivon embé mens d’un dolar cada jorn. Lo sabem pas pron mas cada cinc segondas un enfant ne’n mòrre. Una informacion que fa frei en l’esquina, que pòu laissar degun insensible.

Sembla incredible qu’en lo 2008 a l’época de la conquista espaciala e dei comunicacions mondiali sus lo malhum qu’aquest flagel medieval qu’es la famina, fague encara tant de mau dins de regions entieri dau monde. Coma faire per donar da manjar en toi ? Lo problèma nen despassa e sembla despassar lu objectius de la F.A.O de redurre de mitan la chifra dau monde sota-alimentat d’aquí a 2015.

Cen que sabi es que, dau temps d’aquesta cronica, circa quaranta pichoi son mòrts de fam en lo monde e aquò lo pòdi pas mai suportar.

Joan-Pèire BAQUIÉ (Niça)

emeutes-de-la-faim-12_avril.jpg

Faim dans le monde

.

Le prix des denrées alimentaires augmente. Dans les médias on entend qu’en Egypte une partie de la population ne peut plus acheter son pain quotidien, qu’en Haïti, une des nations les plus pauvres du monde, la population est affamée et se révolte, idem en Indonésie et aux Philippines. La Banque Mondiale pense que 33 Etats dans le monde sont menacés de désordres sociaux à cause de la montée soudaine des prix des produits agricoles. En ce début de 21ème siècle, la faim dans le monde représente un véritable problème pour l’humanité.

Quelles sont les raisons de cette inflation des prix ? Entre autres choses, l’augmentation de la consommation dans les pays émergents comme la Chine, le développement des biocarburants qui réduit la surface des terrains cultivables, la hausse du prix du pétrole et du transport, etc… Selon l’Organisation des Nations Unies pour l’Alimentation (la F.A.O) 850 millions de personnes, soit un terrien sur six, souffrent de la faim. 900 millions de personnes vivent avec moins d’un dollar par jour. Nous ne le savons pas assez mais toutes les cinq secondes un enfant en meurt. Une information qui fait froid dans le dos, qui ne peut laisser personne insensible.

Cela semble incroyable qu’en 2008, à l’époque de la conquête spatiale et des communications sur internet, que ce fléau médiéval qu’est la famine, fasse encore autant de mal dans des régions entières du monde. Comment faire pour donner à manger à tous ? Le problème nous dépasse et semble dépasser les objectifs de la F.A.O. de réduire de moitié le chiffre des personnes sous-alimentées d’ici à 2015.

Ce que je sais c’est que pendant le temps de cette chronique, environ quarante enfants son morts de faim dans le monde et cela je ne peux le supporter davantage.

Agenda :

Ateliers de langue, à La Colle / Loup, lundi 21 avril, 17h30, école N. Lanza ; à Grasse, mercredi 23 avril, 17h30, salle de St Jacques,

Le Grand Festival, au théâtre du Pois Chiche, 2 rue du Château, Vieux Nice (04 93 85 73 39) vendredi 25 avril, « Chants pour Titine » (conte musical) par S. Pesce et JL. Bruyas, 20h30 ; samedi 26 avril, « Beaux rivages » (guitare et percussions) par S. Pesce et JL. Dana, 20h30 ; dimanche 27 avril, match d’improvisation avec « Théâtre Action », 20h.

Tous les « ressons » sur cette page :http://ieo06.free.fr/spip.php?rubrique25

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *