ACTU Setmana dau dimècres 22 de març au dimarç 28 de març de 2006
Que s’es passat aquesta setmana ? Eleccions israelianas, escrutin ucrainian, Chirac que se’n va, De Villepin l’inflexible, manifestacions gigantas, Lion-Milan, Iter en debate public escondut, retengüa de La Garda, vaquí los subjectes d’aquesta setmana.
Las cartas son redistribuïas en Israel. Lo partit creat per Ariel Sharon, Kadima, es arribat en testa de las eleccions legislativas. Los travalhistes son segond e lo Likhoud, la drecha israeliana se plaça solament cinquen. Un esper de patz es possible amb aquela configuracion. Ehoud Olmert, lo premier ministre per interim, deuria estre apelat per formar lo govern novèu.
En Ucraina, las negociacions per trobar una aliança de govern son malaisias. Lo president Viktor Iouchtchenko receguèc recentament l’opausant pro-russa Viktor Ianoukovitch que son partit de las regions es en testa amb trenta dels cent de las votacions, puèi son ex-aliaa Ioula Timochenko que li a perèu passat davant amb mai de vint-e-dos dels cent, set ponches de mai que lo blòc dau chap de l’estat. Las tractacions van plan planet per una coalicion que sarè pas aisaa de trobar.
Au som europenc de Brussèlas, Chirac es partit quora lo baron Ernest-Antòni Sellières prenguèc la paraula en englés. La pressa anglesa se trufa dau president francés pr’amor dau despart espectaculari de Chirac, aparaire ardent de la francofonia e de l’excepcion culturala francesa. Que se passaria dins l’emiciucle de l’assemblaa nacionala se los deputats de Corsega, d’Alsacia, de Bretanha, dau País Basque, de Catalonha e d’Occitània claquavon la pòrta chasque còp qu’un deputat emplea lo francés ?
Lo premier ministre De Villepin es inflexible per impausar la flexibilitat que li demandan los patronasses. Coma Chirac li demandec de dialogar, decidissèc de reçaupre bèu premiers los patrons de las mai grandas entrepresas… qu’aquò es un dialògue constructiu e eficaç.
I a pas de mai sord qu’aquèu que vòu pas entendre.
Lo bruch per charrieras qu’es belèu pas pron fòrt, amb tres milions de manifestaires dins los passa-charrieras de França tota, tres mila a Gap dimarç passat… Jamai vist ! La mobilizacion es fòrta contra lo Contracte Premiera Embaucha. Mas, per lo moment, l’intransigéncia dau govern es tala qu’es completament embarrat dins la charriera bòrnia de sa testardisa.
Lion-Milan es pas la linha de chamin de fèrrre mas l’aficha bela dels quarts de finala de la copa dels champions. Lo match nul 0-0 de Gerland dimècres assabora encara un pauc mai lo match dau tornar a Milan.
Lo debate public sus Iter es lançat mai es de se demandar se los achamps son pas esconduts dau public, justament, que i a pas gaire d’informacions sus las possibilitats per los ciutadans de debatre e de donar son vejaire.
La retengüa d’aiga de La Garda receguec un avís desfavorable per lo commissaire-enquistaire. Lo conse de Gap, Pèire Bernat-Ramond es pas content quora l’associacion d’aparament se felicita d’aquesta decision. Es pas aisat d’acontentar tot lo monde.
A la setmana que vèn.
Micheu PRAT
Poetz retrobar lo texte d’aquesta cronica e linha sus lo site de l’I.E.O. Espaci Occitan dels Aups :
Las frequéncias d’Alpes 1 :
– Valeia dau Buech : 90
– País de Briançon : 102.6
– País d’Ambrun : 99.6
– País Gapian : 90.9
– País de Guilhestra : 104
– País de Sisteron : 91.6
– Valéia d’Ubaia : 97.5
– Queiràs : 90.8
– Grenoble : 101.6
Es possible d’escotar la radio Alpes 1 per Internet :
ACTU Semaine du mercredi 22 mars au mardi 28 mars 2006
Que s’est-il passé cette semaine ? Élections israéliennes, scrutin Ukrainien, Chirac qui s’en va, De Villepin l’inflexible, des manifestations géantes, Lyon-Milan, Iter en débat public caché, retenue de La Garde, voici les sujets de cette semaine.
Les cartes sont redistribuées en Israël. Le parti créé par Ariel Sharon, Kadima, est arrivé en tête des élections législatives. Les travaillistes sont second et le Likhoud, la droite israélienne se classe seulement cinquième. Un espoir de paix est possible avec cette configuration. Ehoud Olmert, le premier ministre par interim, devrait être appelé à former le nouveau gouvernement.
En Ukraine, les négociations pour trouver une alliance de gouvernement sont difficiles. Le président Viktor Iouchtchenko a reçu récemment l’opposant pro-russe Viktor Ianoukovitch dont le Parti des régions est en tête avec trente pour cent des suffrages, puis son ancienne alliée Ioula Timochenko qui lui est aussi passée devant avec plus de vingt-deux pour cent, sept points de plus que le bloc du chef de l’État. Les tractations vont tout doucement pour une coalition qui ne sera pas facile à trouver.
Au sommet européen de Bruxelles, Chirac est parti quand le baron Ernest-Antoine Sellières a pris la parole en anglais. La presse anglaise raille le président français à cause du départ de Chirac, ardent défenseur de la francophonie et de l’exception culturelle française. Qu’est-ce qui se passerait dans l’hémicycle de l’assemblée nationale si les députés de Corse, d’Alsace, de Bretagne, du Pays Basque, de Catalogne et d’Occitanie claquaient la porte chaque fois qu’un député emploie le français ?
Le premier ministre De Villepin est inflexible pour imposer la flexibilité que lui demandent les grands patrons. Comme Chirac lui a demandé de dialoguer, il a décidé de recevoir en tout premier les patrons des plus grandes entreprises… ce qui est un dialogue constructif et efficace.
Il n’est pire sourd que celui qui ne veut pas entendre.
Le bruit de la rue n’est peut-être pas assez fort, avec trois millions de manifestants dans les cortèges de la France entière, trois mille à Gap mardi dernier… du jamais vu ! La mobilisation est forte contre lo Contrat Première Embauche. Mais, pour le moment, l’intransigence du gouvernement est telle qu’il est complétement enfermé dans l’impasse de son entêtement.
Lyon-Milan n’est pas la ligne de chemin de fer mais la belle affiche des quarts de finale de la coupe d’Europe des clubs champions. Le match nul 0-0 de Gerland, mercredi, donne encore un peu plus de saveur au match retour à Milan.
Le débat public sur Iter est lancé mais c’est à se demander si les rèunions ne sont pas cachées au public, justement, car il y a peu d’informations sur les possibilités données aux citoyens de debattre et de donner leur avis.
La retenue d’eau de La Garde a reçu un avis défavorable de la part du commissaire-enquêteur. Le maire de Gap, Pierre Bernard-Reymond n’est pas content alors que l’association de défense se félicite de cette décision. Il n’est pas aisé de contenter tout le monde.
À la semaine prochaine !