L’IEO-06 a participé avec intérêt à la réunion du PNR qui s’est déroulée à Gilette le 14 novembre dernier. Dans son compte-rendu, André SAISSI, pose la question de la place que prendra la langue et la culture occitanes dans le Parc naturel régional (PNR)des Préalpes d’Azur du fait qu’il se trouve dans un espace culturel et linguistique bien défini.
Article bilingue.
Pargue naturau regionau (PNR) dei Preaups d’Azur
Prendràn en còmpte la cultura e la lenga nòstras ?
La comission « Comunicacion – Educacion – Cultura » dau Pargue naturau regionau dei Preaups d’Azur – espaci comprés entre Grassa, la limita despartamentala oèst e la Valada de Var, siá 45 comunas – s’acampèt lo 14 de novembre passat a Gileta. L’IEO 06 li siguèt convidat e representat per lo President Joan-Pèire Baquié e Andrieu Sàissi.
Acuelh dei participants de la comission « Comunicacion – Educacion – Cultura »
Au cors d’aquesta assemblada que durèt mai de dòs oras, siguèron expausadas leis accions menadas despuei la creacion dau pargue en 2012, e lei projèctes per lo periòde 2015 – 2017.
Presa de paraula de Sénher Marc VIGNAL cònsol de La Pena. A la sieu drecha Sénher Rogier CRESP, cònsol de Greoliera.
Un esfòrç dei gròs es necessari dins lo domèni de la comunicacion, per de publicacions regularas : la letra ais elegits, la letra dau Pargue ais abitants dau relarg, l’animacion dau siti sus la tela e la pagina Facebook, un guide dei productors e dei practicas bònas per la preservacion dei restancas e dei paisatges, de librilhons tematics (agricultura, forèst, aiga, vilatges, patrimòni…). Serà tanben essenciau d’assegurar la « visibilitat » dau pargue dins lei mèdias regionaus.
Òrdre dau jorn
Lo projècte educatiu serà de sensibilizar e d’informar, en rescontrant leis actors (estatjants, enfants, usatgiers dau pargue), en intervenent dins leis escòlas, en acompanhant lei comunas dins la messa en plaça dei Activitats Pedagogicas Novèlas (NAP) previstas per la refòrma dau temps escolar, en participant ais eveniments, en susvelhant lei territòris.
Lo projècte culturau apareguèt un pauc limitat. L’accion culturala s’acantonèt, fins ara, au patimòni orau sus solament quatre vilatges e consistèt dins lo rescòntre deis abitants, lo collectatge dau patrimòni orau locau, la creacion d’un espectacle embé lo concors dau Théâtre de Grasse e de la companhiá teatrala La Hulotte, e a una dimenjada consacrada a l’expression orala e au cant.
Fagueriam observar que l’originalitat e la personalitat dau pargue tènon au fach que si tròba dins un espaci culturau e lingüistic ben definit. Semblariá que la nòstra remarca sieguèsse estada retenguda estent que nos van sollicitar per que la lenga aparegue dins d’unei brocaduras ò d’unei desplegants. Es pas qu’un (tot pichin) premier pas mai esperam d’endraiar una collaboracion mai estenduda et mai fonsa partent d’aquí;
Enfin, semblariá que si van formar tres sota-comssions per estudiar lei tres tèmas : comunicacion, educacion e cultura. Si marqueriam per la comunicacion e la cultura que nos semblan lei ponchs mai importants.
Afaire de seguir.
Per ne’n saupre mai sus lo PNR dei Preaups d’Azur : http://www.pnr-prealpesdazur.fr/
Face Book : https://www.facebook.com/pages/Parc-naturel-r%C3%A9gional-des-Pr%C3%A9alpes-dAzur/283259311772733
Andrieu Sàissi.
Prendront-ils en compte notre culture et notre langue ?
La commission « Comunication – Education – Culture » du Parc naturel régional des Préalpes d’Azur – espace compris entre Grasse, la frontière départementale occidentale et la vallée du Var, soit 45 communes – s’est réunie le 14 novembre dernier à Gilette. L’IEO 06 y a été invité et représenté par le Président Jean-Pierre Baquié et André Sàissi.
Au cours de cette réunion qui a duré plus de deux heures ont été exposées les actions conduites depuis la création du parc en 2012 et les projets pour la période 2015 – 2017.
Un gros effort est nécessaire dans le domaine de la communication par des publications régulières : la lettre aux élus, la lettre du Parc à destination des habitants du territoire, l’animation du site sur le web et sur la page Facebook, un guide des producteurs et des bonnes pratiques pour la préservation des restanques et des paysages, des livrets thématiques (agriculture, forêt, eau, villages, patrimoine…). Il est essentiel aussi d’assurer la « visibilité » du parc dans les médias régionaux.
Le projet éducatif consistera à sensibiliser et à informer, en rencontrant les acteurs (habitants, enfants, usagers du parc), en intervenant dans les écoles, en accompagnant les communes dans la mise en place des Nouvelles Activités Pédagogiques (NAP) prévues par la réforme du temps scolaire, en participant aux événements, en surveillant les territoires.
Le projet culturel est apparu un peu limité. L’action culturelle s’est cantonnée, jusqu’à maintenant, au patrimoine oral sur seulement quatre villages et a consisté dans la rencontre des habitants, le collectage du patrimoine oral local, la création d’un spectacle avec le concours du Théâtre de Grasse et de la troupe théâtrale La Hulotte et à un week-end consacré à l’expression orale et au chant.
Nous avons fait remarquer que l’originalité et la personnalité du parc tiennent au fait qu’il se trouve dans un espace culturel et linguistique bien défini. Il semblerait que notre remarque ait été retenue puisque nous serons sollicités pour que la langue apparaisse dans certaines brochures et certains dépliants. Ce n’est qu’un (tout petit) premier pas mais nous espérons mettre en place une collaboration plus large et plus approfondie en partant de là.
Enfin, il semblerait que vont se former trois sous-commissions pour étudier les trois sujets : communication, éducation et culture. Nous nous sommes inscrits pour la communication et la culture qui nous semblent les points les plus importants dans l’immédiat pour l’IEO-06.
Affaire à suivre.