lodrac11.jpg

Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada « Lo drac de la Varquiosa.. », v’es prepauada da Joan-Pèire BAQUIÉ , president onorari de l’IEO-06.

Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr
« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc !

Lo drac de la Varquiosa.

En la comuna de Chastelmanh(1), l’i es una valada misterioa, la valada de Varquiosa (2) que l’entrada s’atròva en una enseadura de la montanha, esconduda per la vegetacion. Gaire de temps fa, vivia encara en una bauma, una creatura espaventoa : un drac.
Avia d’àrpias de lion, una coa de serp e d’alas de ratapinhata. Gaug ai sieu alas giganti susvolava lo ciel de la auta Valgrana, anava mai aut que li plus auti montanhas : lo Bram, lo Pervo, lo Tibert e ben d’autri. S’escondia en lu bòscs lu mai espès, s’esquilhava en li boissieras, envestigava lu òmes en li sieu ocupacions diversi. Avia una passion : desfidar li aiglas que volavan numeroï en aquesta época, lu solets aucèus que lo podian rivalisar sus aquesti cimas.

Mas un jorn, li aiglas unidi mai que mai, decidèron de n’en fenir emb’au drac, caduna pilhèt posicion sus d’una montanha en asperant qu’apareisse soleu. Au premier barlume dau jorn, li aiglas mandèron lu sieus crids de guèrra e ataquèron ensems lo drac a còups de becs, a còups d’àrpias. Lo drac, que venia basta de si desvelhar, èra encara ensucat de sòm e siguèt susprès da l’ataca. Provèt de si desfendre en mandant de fuec e de fum en toti li dirreccions, mas en van. La batalha siguèt inegala. Lo drac morèt en fin de jornada dei sieu ferridas.

L’i a encara una persona en lo país que s’enavisa dau drac e que lo veguèt dau temps de la sieu enfança, es Tonin, un òme que travalhèt pi a « la Michelin » coma totplen aquí e que provèt de n’en faire una escultura d’amont sus lo Camin dei Legendas (3). Per dire ver, lo drac es ben rapresentat. Lo posqueriam fotografiar de luenh. Es ver qu’es impausant e que fa paur.

Joan-Pèire BAQUIÉ lo 4 d’aost dau 2023.

(1) Castelmagno : Auta valada de la Val Grana, Pimont Itàlia. (2) Varianta de Valclusa, Vauclusa.
(3) Comuna de Pradleves.

lodrac11.jpg
Credit fòto : Regina BAQUIÉ

Dans la commune de Castelmagno, il existe une vallée mystérieuse, la vallée de Varquiosa dont l’entrée se trouve dans une fissure de la montagne, cachée par la végétation. Il y a peu de temps encore, vivait dans une grotte, une créature épouvantable : un dragon.
Il possédait des griffes de lion, une queue de serpent et des ailes de chauvesouris. Grace à ses ailes géantes il survolait le ciel de la haute Valgrana, il allait plus haut que les plus hautes montagnes : le Bram, le Pervou, le Tibert et bien d’autres. Il se cachait dans les bois les plus touffus, se glissait dans les buissières, recherchait les hommes dans leurs diverses occupations. Il avait une passion : défier les nombreux aigles qui volaient à cette époque, les seuls oiseaux qui pouvaient rivaliser avec lui sur ces sommets.
Mais un jour, les aigles unis plus que jamais, décidèrent d’en finir avec le dragon, chacun prit position sur une montagne en attendant qu’apparaisse le soleil. A la première lueur du jour, les aigles poussèrent leurs cris de guerre et attaquèrent ensemble le dragon à coups de becs et à coups de griffes. Le dragon, qui venait tout juste de se réveiller, était encore hébété de sommeil et fut surpris par l’attaque. Il essaya de se défendre en envoyant du feu et de la fumée dans toutes les directions, mais en vain. La bataille fut inégale. Le dragon mourut en fin de journée à cause de ses blessures.
Il y a encore une personne dans le village qui se souvient du dragon et qui le vit pendant son enfance, c’est Tonin, un homme qui travailla ensuite chez « Michelin » comme beaucoup ici et qui essaya d’en faire une sculpture là-haut sur le Chemin des Légendes. Pour être franc, le dragon est bien représenté. Je pus le photographier de loin. C’est vrai qu’il est imposant et qu’il fait peur.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *