Aüra qu’avètz emparat lu verbos podetz faire lu exercicis…
1- Conjugatz lo verbo èstre au present de l’indicatiu :
Ieu, ………..en retard. Tu, ……… en cors. Eu,……….en cò de sa maigrana. Ela, ………dins l’òrt. Nautres, ……….a la pesca. Vautres, ………. en vacanças. Elu, ……….. a taula. Eli, ……… dau sartre.
2- Reviratz en niçard :
Je suis dans le bois. Tu es en voyage. Il est en voiture. Elle est au magasin. La jument est à l’écurie. Les chasseurs sont sur la colline.
3- Conjugatz lo verbo aver au present de l’indicatiu :
Nautres, …………d’amics. La galina …….. de polons jaunes. Lu pichoi ………..una bèla escritura. Tu ……… frei. Vautres, ………… caud. Ieu, …….. un fraire.
4- Reviratz en niçard :
J’ai une bonne santé. Tu as un chat noir. Il a les mains propres. Les brebis ont des agneaux blancs. La souris a le museau pointu. Vous avez une belle écriture. Nous avons une maison de campagne.
5- Conjugatz lu verbos en « ar » au present de l’indicatiu :
Crestian (caressar) lo sieu can. Lu ciclistas (puar) per arrivar a la cima dau còl de Braus. Nautres, (endevinar) la veritat. Vautres, (jugar) ai cartas. Ieu, (sublar). Li aurelhas mi (sossoronear). Tu, (manjar) un pan banhat.
6 – Reviratz en niçard :
Je ferme la porte. Tu termines ton travail. Il débouche une bouteille. Nous écoutons un CD. Vous tournez la manivelle. Elles chantent dans une chorale.
7 – Conjugatz lu verbos en « ir » dau segond grop au present de l’indicatiu :
Ieu (obedir) a la lei. L’aucèu (bastir) lo sieu nido. Vautres, (emplir) lu gòtos. Elu, (avertir) la familha. Tu, (causir) la mai bèla dei flors. Nautres (finir) l’exercici de niçard.
8 – Reviratz en niçard :
Les enfants obéissent à leurs parents. Le maçon bâtit le mur d’enceinte de la maison. Vous avertissez avant de dépasser. Nous choisissons un vêtement pour sortir ce soir. Je finis de manger le gâteau des rois. Tu remplis les bouteilles de vin.
9 – Conjugatz lu verbos en « dre » dau terço grop au present de l’indicatiu :
Ieu, (rendre) la moneda ai pràticas. Madalon (estendre) la bugada au soleu. Tu, (vendre) d’òus. La veitura de corsa (perdre) d’òli sus la rota. Nautres, (desfendre) la nòstra lenga. Vautres (correspondre) per corrier electronic sus la telaranha.
10 – Reviratz en niçard :
Tu rends service à un ami. Je finis le tableau et je le vends. La lavandière étend le linge sur l’herbe verte du pré. Nous perdons au change. Vous correspondez par lettre. Elles défendent leur emploi.
11 – Remplaçatz lu ponchs sigue per lo verbo èstre a l’imperfèct de l’indicatiu, sigue per lo verbo aver au meme temps :
Ieu,………a la fèsta de Drap e ……….. envueia d’anar sus la jòstria. Tu, ………. au tieu e ……….. de travalh. Eu, ………. en retard dijòus passat e ……….mancat una partida dau cors. Nautres ………….. embilats e ……………. tòrt (ò=wa). Vos ……….ja una bèla escritura dau temps qu’………….. pichon. Elu …………. sus lo cubert de la nòstra (ò=wa) maion e ………… de lordinhas.
12 – Metre lu verbos tra parentesis a la premiera persona dau singular, ai temps que convenon.
Ier (pressar) lu vestits, aüra lu (ordonar). Dimecres (seuclar) li lachugas, ancuei (aigar). ‘Sto matin (èstre) malaut(a), aüra (si sentir) pus ben . Totara (si plorar), aüra (cantar). Ancuei (aver) la veitura, ier (èstre) en pana. Li a gaire (capir) pas lo niçard, aüra lo (parli).
13- Reviratz en niçard :
Le chasseur tira, la perdrix battit des ailes et tomba dans le buisson. Je ramassai les pommes de pin. Nous suivîmes tes bons conseils. Tu chantas un refrain entraînant. Le chien rompit la chaîne et partit à l’aventure. Les membres de la chorale écoutèrent la chanson puis la chantèrent. Vous éteignîtes la lampe.
14- Reviratz en niçard :
Tu empliras le camion de sable. J’aurai une bonne paye. Il sera félicité par ses compagnons. Le poisson mordra à l’hameçon. Tu te souviendras de conseils de tes parents. Vous vous plairez à la campagne. Ils feront ce qu’ils pourront. Nous aurons peur de prendre froid. Elle nagera comme un poisson.
15- Inventatz un texto dont lu verbos seràn au futur de l’indicatiu :
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
………………………………………………………………………….
16- Reviratz en niçard :
La foudre a démoli le clocher de l’église. Tu as couru sur la piste du stade. Tante Thérèse avait mis une nappe blanche. Quand nous aurons mélangé les cartes, nous les distribuerons. Quand nous eûmes éteint la lampe, nous nous couchâmes. Les petites filles sont allées se promener. Les voyageurs avaient attendu le train une heure et demie. L’enfant avait souri à sa mère et il avait dit quelques mots. Quand les chauffeurs eurent conduit les autobus au garage, ils revinrent à leur domicile.
17- Metre a la forma negativa.
Bevi d’aiga gelada. Estorniqui fòrt. Deves estendre la tieu bugada. Sortirai au calabrun. L’òme tremòla sus la branca. Lu cans baubèron quora lo sieu mèstre se’n tornèt au sieu. Sòrti sempre en familha. Li veetz clar.