ACTU Setmana dau dimècres 24 de mai au dimarç 30 de mai de 2006
Que s’es passat aquesta setmana ? Indonesia, Bibendom orfanèu, Drut amnistiat, Pellerin davant la justícia, estagi a la FSU, vaquí los subjectes que vau tractar aquesta setmana.
Indonesia : après lo terratremol de dissàndes, l’ONU assaia de coordenar l’arribaa de las organizacions pas governamentalas. Mas es pas aisat que chascuna se fai pas marcar e empacha una gestion melhora dels secorses.
Bibendom orfanèu : divèndres passat, Edoard Michelin, lo patron de l’entrepresa estevenenca de gomas, fasia naufragi a l’oèst de l’iscla de Sein. Detz mila personas assistissèron a las obsèquias dimècres passat. Guillaume Normant, lo president dau comitat locau de las peschas d’Audièrn, capitani dau batèu, dispareissèc.
Dins un dorsier que li es pas exempt de tot sopçon, lo Chap de l’Estat vèn d’amnistiar son colèga, reire-ministre dels espòrts, Guy Drut. Mes en causa dins l’afaire dels merchats publiques d’Iscla de França, condemnat a quinge meses de preson amb sursit e a cincanta milas euros d’emenda en otòbre de 2005, l’ancian correire a la baranha riscava de pas tornar trobar son pòste au Comitat Nacionau Olimpica e Esportiu ! Vaquí una rason qu’es bòna per eschafar la lausa magolharda.
Lo Professor Pèire Pellerin, reire-chap de l’autoritat de proteccion nuclearia, passa davant la justícia, dins l’enquesta sus lo passatge dau nívol radioactiu de Tchernobil au-dessus de França en 1986. A v’uechanta-tres ans, eira, e sa mesa en examen dèu pas escondre la responsabilitat de las autoritats politicas de l’epòca que se troban pas sus lo banc dels acusats. Era pas solet, totun, per dire que lo nívol s’avia arrestat a las frontieras de l’exagòn.
La FSU, Federacion Sindicala Unitària, organizèc dimarç e dimècres un estagi a París sus la question de las lengas e culturas regionalas. Foguèc l’ocasion, per los sindicalistes occitans de confrontar las lors situacions a aquèlas dels alsacians, bascos, bretons, catalans, còrsos, franciques e creòls. La condemnacion de l’Estat foguèc unanima que vòu pas faire son trabalh e laissa a las collectivitats localas la chausia d’ajüar o pas las lengas e culturas de França per se mantenir o se desvolopar.
A la setmana que vèn.
Micheu PRAT
Poetz retrobar lo texte d’aquesta cronica e linha sus lo site de l’I.E.O. Espaci Occitan dels Aups :
Las frequéncias d’Alpes 1 :
– Valeia dau Buech : 90
– País de Briançon : 102.6
– País d’Ambrun : 99.6
– País Gapian : 90.9
– País de Guilhestra : 104
– País de Sisteron : 91.6
– Valéia d’Ubaia : 97.5
– Queiràs : 90.8
– Grenoble : 101.6
Es possible d’escotar la radio Alpes 1 per Internet :
ACTU Semaine du mercredi 24 mai au mardi 30 mai 2006
Que s’est-il passé cette semaine ? Indonésie, Bibendum orphelin, Drut amnistié, Pellerin devant la justice, stage à la FSU, voici les sujets que je vais traiter cette semaine.
Indonésie : après le tremblement de terre de samedi, l’ONU essaie de coordonner l’arrivée des organisations non gouvernementales. Mais ce n’est pas facile car toutes ne se font pas inscrire et empêchent une meilleure gestion des secours.
Bibendum orphelin : vendredi dernier, Edouard Michelin, le patron de l’entreprise stéphanoise de pneus, faisait naufrage à l’ouest de l’île de Sein. Dix mille personnes ont assisté aux obsèques mercredi dernier. Guillaume Normant, le président du comité local des pêches d’Audierne, capitaine du bateau, a disparu.
Dans un dossier où il n’est pas exempt de tout soupçon, le Chef de l’État vient d’amnistier son collègue, ancien ministre des sports, Guy Drut. Mis en cause dans l’affaire des marchés publics d’Île de France, condamné à quinze mois de prison avec sursit et cinquante milles euros d’amende en octobre 2005, l’ancien sauteur de haies risquait de ne pas retrouver son poste au Comité National Olympique et Sportif ! En voici une bonne raison pour effacer l’ardoise des magouilles.
Le Professeur Pierre Pellerin, ancien chef de l’autorité de protection nucléaire, passe devant la justice, dans l’enquête sur le passage du nuage radioactif de Tchernobil au-dessus de la France en 1986. Il a quatre vingt-trois ans, aujourd’hui, et sa mise en examen ne doit pas masquer la responsabilité des autorités politiques de l’époque qui ne se trouvent pas sur le banc des l’accusés. Il n’était pas le seul, pourtant, à dire que le nuage s’était arrêté aux frontières de l’hexagone.
La FSU, Féderation Syndicale Unitaire, a organisé mardi et mercredi un stage à Paris sur la question des langues et cultures régionales. Ça a été l’occasion, pour les syndicalistes occitans de confronter leurs situacions à celles des alsaciens, basques, bretons, catalans, corses, franciques et créoles. La condamnation de l’État a été unanime puisqu’il ne veut pas faire son travail et laisse aux collectivités locales le choix d’aider ou non les langues et cultures de France pour leur sauvegarde ou leur développement.
À la semaine prochaine !