ACTU Setmana dau dimècres 31 de mai au dimarç 6 de junh de 2006

Que s’es passat aquesta setmana ? Indonesia, Montenegrò, Pendacòsta, Riu clar, radeliers, lops, vaquí los subjectes que vau tractar aquesta setmana.

Mai d’una setmana après lo terratremol que faguèc mai de sieis mila mòrts en Indonesia, son desenant las menaças de gripa dels polets que pesan sus la populacion tochaa. Las riscas de contaminacion son fòrtas que lo monde vivon sovent dins sostas de fortuna.

Montenegrò proclamèc dissàndes son independéncia, doas setmanas après la chausia per referendom de se separar de Serbia. Milo Djukanovic, lo premier ministre vòu l’integracion de son país dins l’Union europenca e dins l’aliança atlantica dicha OTAN.

Pendacòsta : una situacion incoërenta. Après la decision absurda de dos ans fai, lo luns de Pendacòsta foguèc encara, aqueste an, l’ocasion d’una brava panica. N’i a que trabalhavan, n’i a que trabalhavan pas, n’i a que recuperavan… L’operacion faguèc chic. Lo pretexte era d’ajüar los vielhs mas la realitat era una mesura de brimada per los trabalhaires en lor fasent perdre una jornaa de congier.

Clearstream – Riu clar, l’afaire se contunha amb l’aparicion d’un protagonista novèu. Lo pirate informatica qu’a faussifiat lo listing auria, segon Joan-Loís Gergorin, rapòrt au ministèri de la defensa nacionala. La mascarada es pas achabaa.

Radeliers de Durança : coma de costuma, los radeliers de Durança an fach l’espectacle, dimenja, entre Sant-Clemenç e Ambrun. Faire reviure la tradicion es aquí una proesa esportiva e poiem felicitar aquela chorma coratjosa e plena de vam que contunha chasqu’an de mestrear lo cors tumultuós de Durança sus de bilhas de bòsc amb liames de cordatge.

I aguèc monde per anar vèire los lops installats dins lo pargue « la montanha de las dormilhosas ». Van restar aquí dau temps de tres meses davant de tornar a la lovaria dau Castelet, dins Var, qu’es lor pargue d’origina.

A la setmana que vèn.

Micheu PRAT

Poetz retrobar lo texte d’aquesta cronica e linha sus lo site de l’I.E.O. Espaci Occitan dels Aups :

http://www.espaci-occitan.com

Las frequéncias d’Alpes 1 :

– L’Argentiera : 100
– Valeia dau Buech : 90
– País de Briançon : 102.6
– País d’Ambrun : 99.6
– País Gapian : 90.9
– País de Guilhestra : 104
– País de Sisteron : 91.6
– Valéia d’Ubaia : 97.5
– Queiràs : 90.8
– Grenoble : 101.6

Es possible d’escotar la radio Alpes 1 per Internet :

http://alpesdusud.alpes1.com/

ACTU Semaine du mercredi 31 mai au mardi 6 juin 2006

Que s’est-il passé cette semaine ? Indonésie, Monténégro, Pentecôte, Clearsteam, les radeliers, les loups, voici les sujets que je vais traiter cette semaine.

Plus d’une semaine après le tremblement de terre qui a fait plus de six mille morts en Indonésie, Ce sont désormais les menaces de grippe aviaire qui pèsent sur la population touchée. Les risques de contamination sont forts parce que les gens vivent souvent dans des abris de fortune.

Le Monténégro a proclamé samedi son indépendance, deux semaines après le choix par référendum de se séparer de la Serbie. Milo Djukanovic, le premier ministre veut l’intégration de son pays dans l’Union européenne et dans l’alliance atlantique dite OTAN.

Pentecôte : une situation incohérente. Après la décision absurde d’il y a deux ans, le lundi de Pentecôte a été, encore cette année, l’occasion d’une sacrée panique. Il y en a qui travaillaient, il y en a qui ne travaillaient pas, il y en a qui récupéraient… L’opération a échoué. Le prétexte était d’aider les vieux mais en réalité il s’agissait d’une mesure de brimade pour les travailleurs en leur faisant perdre une journée de congé.

Clearstream – Clair ruisseau, l’affaire continue avec l’apparition d’un nouveau protagoniste. Le pirate informatique qui a falsifié le listing serait, selon Jean-Louis Gergorin, en rapport avec le ministère de la défense nationale. La mascarade n’est pas encore terminée.

Les Radeliers de la Durance : comme d’habitude, les radeliers de la Durance ont fait le spectacle, dimanche, entre Saint-Clément et Embrun. Faire revivre la tradition est ici une prouesse sportive et nous pouvons féliciter cette équipe courageuse et dynamique qui continue année après année de maîtriser le cours tumultueux de la Durance sur des billes de bois avec des liens de cordage.

Il y a eu la foule pour aller voir les loups installés dans le parc « la montagne des marmottes ». Ils vont rester ici pendant trois mois avant de retourner à la louverie du Castelet, dans le Var, qui est leur parc d’origine.

À la semaine prochaine !

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *