image-184.jpg

Remembratz, au mes de mai, lo Ministèri anonçava que minga pòst au CAPES d’Occitan-Lenga d’Òc seria dubèrt per l’annada 2012, suscitant fòrça ràbia e consternacion. E vequí que gràcias a la mobilizacion de toi lu defensors de la cultura occitana, non solament lo CAPES serà torna mai organizat en lo 2012 mas vendrà dotat de 4 pòsts !!! Òsca e viva nautres, fem tirar !

Quatre pòsts au CAPES d’Occitan-Lenga d’Òc, session 2012 !

La novèla es estada transmesa pel Ministèri al president de la jurada.

De segur que 4 pòstes bastan pas per comolar los besonhs d’ensenhaires dels 32 departaments concernits ! De segur que nos caldrà encara e totjorn mobilizar per n’obténer maites.

A l’AG FELCO de Rodés (30 de julhet), d’en pertot montèron los besonhs : desvolopament impossible, manten de l’existent dificil, dificultat d’assegurar los remplaçaments… La FELCO s’aprèsta de demandar un RDV al Ministèri per pausar, encara e totjorn, la question de l’ensenhament public de l’occitan e de sos besonhs.

Pasmens, tenèm de dire que la lucha a pagat : de pas oblidar l’anoncia del Ministèri al mes de mai passat, que las sessions 2012 dels CAPES de lengas regionalas serian pas dobèrtas ! Sulpic, totes se mobilizèron, universitaris, elegits, associacions… Cf sus nòstre sit

Podèm considerar que dins lo contèxt actual, lo manten dels 4 pòstes, e mai siá luenh de bastar, es una victòria de la mobilizacion.

image-184.jpg

Quatre postes au CAPES d’Occitan-Langue d’Oc, session 2012 !

La nouvelle a été transmise par le Ministère au Président du jury.

Certes, 4 postes ne suffiront pas pour combler les besoins d’enseignants des 32 départements concernés. Certes, nous devrons encore et toujours nous mobiliser pour en obtenir davantage.

A l’AG de la FELCO à Rodez (30 Juillet), les besoins sont remontés de toutes parts : développement impossible, difficulté de maintenir l’existant, difficulté d’assurer les remplacements… La FELCO s’apprête à demander un RDV au Ministère pour poser, encore et toujours, la question de l’enseignement public de l’occitan et de ses besoins.

Cependant, nous tenons à dire que la lutte a payé : n’oublions pas l’annonce, en mai dernier, par le Ministère, que les sessions 2012 des CAPES de langues régionales ne seraient pas ouvertes ! Aussitôt, tous se sont mobilisés : universitaires, élus, associations… Cf sur notre site

Nous pouvons considérer que, dans le contexte actuel, le maintien des 4 postes, s’il est loin d’être suffisant, est cependant le résultat de la mobilisation.

Amistats a totes,

Maria-Joana VERNY

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *