image-167.jpg

Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada « Crítica de teatre », v’es prepauada dai Escolans de Quarta dau Collègi Dufy, sota la conducha de la sieu Professora, Anna-Maria SGARAVIZZI-GARCIA, qu’aremerciam. Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr

« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »

Crítica de teatre

Lu escolans de la classa de quarta dau collègi Dufy an regarjat e travalhat sus la peça de la chorma de Francis Gag, « Una Demanda en matrimòni ». N’an escrich una crítica que vi prepauam de liéger denant de l’anar veire, diménegue venent a tres oras dau ‘pres-dinnar a la Tina dei Fadas (li Arenas d’en Cimier) dau temps de la Fèsta dei Mais.

Benvenguts, ancuei anam parlar d’una peça de teatre umoristica : « Una Demanda en matrimòni » d’Anton Tchekov, adaptada en niçard da Laurenç Terese.

Baptistin Caravèu es un òme jove, vesin dei Seassau despí totjorn. Vòu esposar Margarida, filha de Mèstre Seassau qu’es finda jova, minhona e de caractèr. Mèstre Seassau es un òme d’atge, païsan retirat que li agrada de manjar e de beure.

La scèna si debana sus la terrassa d’una maion en la campanha niçarda, sota la làupia pròcha dau potz. Caravèu qu’es timide, nervós, tremolant, comença de si garrolhar embé Margarida per de parpèlas d’agaça. Finisson per si reconciliar mas non si pòdon metre d’acòrdi sus la data dau matrimòni.

La pèça es ben realisada, lu personatges son comics e expressius e lu actors juegan ben, meme se son d’amators. N’an agradat li garrolhas, lo comic de repeticion e li expressions tipicament niçardi. Lo decòro es simple mas rapresenta ben l’ambient d’una maion de campanha.

Per concludre, es una pèça agradiua que vi conselham d’anar veire en familha per si rire un pauc, e que dona envueia d’emparar lo niçard.

Lu Escolans de Quarta dau Collègi Dufy

image-167.jpg

Critique de théâtre

Les élèves de la classe de quatrième du collège Dufy ont regardé et travaillé sur la pièce de la troupe de Francis Gag, « Une Demande en mariage ». Ils en ont écrit une critique que nous vous proposons de lire avant d’aller la voir, dimanche prochain à quinze heures à la « Cuve des Fées » (les Arènes de Cimiez) pendant la Fête des Mais.

Bienvenue, aujourd’hui nous allons parler d’une pièce de théâtre humoristique : « Une Demande en mariage » d’Anton Tchekov, adaptée au niçois par Laurent Terese.

Baptistin Caravèu est un homme jeune, voisin des Seassau depuis toujours. Il veut épouser Marguerite, fille de Maître Seassau qui est jeune elle aussi, mignonne et avec du caractère. Maître Seassau est un homme d’âge mûr, paysan retraité qui aime boire et manger.

La scène se déroule sur la terrasse d’une maison dans la campagne niçoise, sous la tonnelle près du puits. Caravèu qui est timide, nerveux, tremblant, commence à se disputer avec Marguerite pour un rien. Ils finissent par se réconcilier mais ne peuvent se mettre d’accord sur la date du mariage.

La pièce est bien réalisée, les personnages sont comiques et expressifs et les acteurs jouent bien, même si ce sont des amateurs. Nous avons apprécié les disputes, le comique de répétition et les expressions typiquement niçoises. Le décor est simple mais représente bien l’ambiance d’une maison de campagne.

Pour conclure, c’est une pièce agréable que nous vous conseillons d’aller voir en famille pour rire un peu, et qui donne envie d’apprendre le niçois.

Les Elèves de Quatrième du Collège Dufy

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *