trobadors.jpg

Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada « Istòria de Pèire de Casternòu », v’es prepauada da Olivier DE NEUFVILLE. Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr

« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »

Istòria de Pèire de Casternòu

(ò Peire de Chastelnou en grafia anciana)

trobadors.jpgPèire de Casternòu èra un trobador que viuguèt au sègle XIII.

Naissèt dins una familha de Casternòu, ancuei Châteauneuf-Villevieille au nòrd de la vila de Niça. Escriuguèt manti cançons mas una soleta es arribada fins au temps nòstre. La cançon comença ensinda : « Hoimais nom cal far plus longa tendenza… ».

Aquest poema còmpta cincanta vèrs e tracta d’una batalha que s’acaba lo 26 de febrier dau 1266 a Benevent, dins lo sud de l’Itàlia. Lo rei Carlo premier de Provença qu’èra lo senhor de Niça en aqueu temps, auguèt la victòria en la batalha.

Li es una legenda sus lo trobador Pèire de Casternòu contada da Joan de Nòstradama au sègle XVI : de brigants achapèron lo trobador que passava dins lo bòsc de Rocamartina en Provença. Coma lo volion tuar, eu si sauvèt en li cantant una bèla cançon.

Olivier DE NEUFVILLE

Vie de Pierre de Châteauneuf

(ou Peire de Chastelnou en graphie ancienne)

Pierre de Châteauneuf était troubadour et vivait au XIIIème siècle.

Il naquit dans une famille de Châteauneuf, aujourd’hui Châteauneuf-Villevieille au nord de la ville de Nice. Il écrivit maints poèmes mais un seul a perduré jusqu’à nos jours. Le texte débute ainsi : « Je ne peux attendre plus longtemps… ».

Cette poésie compte cinquante vers et parle d’une bataille qui se déroula le 26 février 1266 à Bénévent dans le sud de l’Italie. Le roi Charles Ier de Provence qui était seigneur de Nice à cette époque, eut la victoire dans la bataille.

A propos de ce troubadour, une légende existe, racontée par Jean de Nostredame au XVIème siècle : le troubadour qui traversait le bois de Roquemartine en Provence, fut enlevé par des brigands. Comme ils voulaient le tuer, il sauva sa vie en les charmant par ses chants.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *