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Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada “Petetas e Babacciu”, v’es prepauada da Joan-Maria NICOLAI, sòci de l’IEO-34.

Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça :ribonribanha@yahoo.fr
“La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc !”

“Petetas e Babacciu”

Una tradicion d’uèi

Murviel les Besièrs coma a San Pietro (G.C :Sent Píer – G.M : Sempie) di Monterosso en Piemont (itàlia), la populacion a creat, gaireben, a l’encòp, una nòva tradicion.
Tot aquò consist en la fabricacion de personatges de talha reala ambe de fen e vestits coma a l’epòca (lo sègle passat).

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Es aital qu’a Murviel tant a San Pietro,cada annada, dempuèi 1997, siguèron creats dels òmes, femnas, mainatges, animals de la vida vidanta.

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Podem veire , l’escòla ambe la regenta e los escolans, lo sartre, lo cònse, monssur lo curat, lo bedel, un clerjon al cementeri ò a la glèisa, puèi un maridatge ambe los maridats e los nocejaires, lo bal e los musicians : un orquestra reduch compausat d’un acordeonista, d’un violonista, d’un trompetista e d’un tambor…

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Cada vilatge a las sias caracteristicas , rebats de la sia istòria de son biais de viure ò de sa riquesa.
Dins Erau es lo trabalh de la vinha qu’es montrat : lo podaire, l’invern, poda la vinha , sa molhèr la gabelaire recampa la tombada de fusta e fa de « gabelos »,puèi ven la vendèmia e tota la còla ambe los cavals.
Cada magazin a son mercadièr, lo fornièr, lo farmacian…

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Dins Valgrana, valada occitana, en diferents luòcs, reprèsentan las dificilas culhidas en montanha : la sèga, lo batatge del blat,mas tanben del segal de la civada, enfin lo trabalh del molinièr.

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Per la circonstància, l’estable contunha d’èstre un espaci ont se fa lo mòlzer de l’unica vaca e la fabricacion de la toma .
Un pichon musèu fa conéisser los vestits particulars coma la rauba nera de la nòvia, en país paure, tot deviá servir longtemps.

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Aquesta comuna tradicion se debana de la debuta de julhet a la fin d’agost : los personatges envasisson las fenèstras, las passadas, los peirons, la carrièra màger,la plaça,las veirinas…las gents, contentas de seguir un camin descobèrt, participan als afògaments : teatre,repais e l’obligatòri baleti.

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En setembre « los actors del estiu » tornan als quartèrs d’invern ont, de lònga, pendent las velhadas, serán reabilitos e ont, sens dobte, d’autres sòcis náisserián.

E benlèu deman un afrairament entre « petetas e babacciu ».

Joan-Maria Nicolaï

Petetas et Babacciu

Une tradition d’aujourd’hui

A Murviel lès Béziers comme à San Pietro di Monterrossso au Piémont,la population a créé, de façon simultanée, une nouvelle tradition.
Cela consiste en la fabrication de personnages de taille réelle, avec du foin, et vêtus comme au siècle passé.
C’est ainsi que, chaque année, depuis 1997, dans ces deux communes, furent créés des hommes, femmes ,enfants, animaux de la vie quotidienne.
On peut rencontrer, dans l’école, la maîtresse et les élèves, au cimetière ou à l’église, monsieur le curé, le sacristain, l’enfant de chœur, un mariage avec les mariés, les invités de la noce, le bal avec les musiciens : un petit orchestre composé de l’accordéoniste, du violoniste du trompettiste et du tambour.
Chacun de ces « pays » a ses caractéristiques, reflets de son histoire de sa manière de vivre ou de sa richesse….
Dans l’Hérault c’est le travail de la vigne qui est présenté : le tailleur qui coupe le sarment, l’hiver, et sa femme qui ramasse les tombées de taille pour en faire des fagots, puis vient toute l’équipe et les chevaux pour la vendange.
Chaque magasin à son marchand, le boulanger, le pharmacien …
Dans différents lieux de la Valgrana, vallée occitane, sont représentés les actes des difficiles récoltes en montagne; la moisson, le battage du blé, mais aussi du seigle de l’avoine, enfin le travail du meunier.
Pour la circonstance l’étable continue d’être un espace où l’on fait la traite de l’unique vache familiale et où on fabrique le fromage,
un petit musée expose les habits particuliers comme la robe de mariée, noire, car en pays pauvre tout devait servir et resservir,

Cette nouvelle tradition « franco-italienne » se déroule du début juillet à la fin août, tous les personnages envahissent les fenêtres ,les entrées, les perrons, la grand rue, la place et les vitrines…les gens sont heureux de suivre un parcours découverte balisé, ils participent aux animations : théâtre, repas festifs et à l’incontournable balèti,
En septembre « les acteurs d’un été » reprennent leurs quartiers d’hiver où tout au long de veillées conviviales, ils seront remis en état , où ,sans doute, de nouveaux membres naîtrons,

Et pourquoi pas, demain, un jumelage « petetas babacciu »

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