pastorala_20191228_0006-r90.jpg

Amics occitans, per lo darrier còup de l’annada, la cronica Ribon-Ribanha, dins aquesto temps de Calènas, v’es prepauada da l’atalier teatre de l’IEO-06. Es un estrach de la pèça de teatre PASTORALA PER LO NÒSTRE TEMPS, jugada da l’atalier de teatre de l’IEO-06 l’i a gaire, en Bergier e a Pelha dont n’auguèt totplen de succès.
Un espectator n’escrivèt : “adresse des félicitations pour votre sens du groupe, votre jeu très humain”

pastorala_20191228_0006-r90.jpg
Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…

a l’adreça :ribonribanha@yahoo.fr
“La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc !

pastorala_20191228_0007-2.jpg

L’Àngel :
A ! lu amics ! Vei qu’avètz fach bòn viatge. Espèra ! Lo plus bèu arriba… Per la seguida, lo Patron m’a mandat la « conduite » coma si ditz au teatre, d’un biais dematerialisat ! Bòn, resta bricòle a metre en plaça : lo lume dins l’estèla, la grúpia, lo breç sus la palha.

Nanon :
Pas oblidar de metre li lentilhas…

Norina :
Ai portat de mofa, de liquèn e de branquetas d’abaguier.

Nanon :
O mieu bonur èra d’anar dins a còla, ‘mé mon paire, per culhir a mofa…
A metiavam sota dau sap e, sus lo còup, o cat si corcava sobre, èra o sieu lièch tot un mes !

Norina :
L’aiga calava de la montanha ‘mé de papier aluminium, e l’estang, sota lo pontet de bòsc, ‘mé un morcèu de miralh… sensa oblidar un peçuc de farina sus la montanha per la nèu.

pastorala_20191228_0003-2.jpg

Nanon :
Taise-ti ! Ò, escota que t’en cuenti una bèla ! Una annada, non sai perqué, fòrci que fasia fèsta, que lusia fòrça, en plaça de metre de farina, mi siáu pensada de metre de sucre tris… E quora sèm tornat d’a messa, avèm trovat una bèla banda de formigas dins a grúpia, que caminavan a a tiera, despí a fenèstra, passavan sota dau sap, dins a mofa tra ai fedas, e fins a a grúpia… O aimavan, o sucre… E as parents tanben, o ti fau pas dire…

pastorala_20191228_0002.jpg

L’Àngel :
Ah ! les amis ! Je vois que vous avez fait un bon voyage. Attends ! Le plus beau arrive… Pour la suite, le Patron m’a envoyé la « conduite », comme on dit au théâtre, par voie dématérialisée ! Bon, il reste quelques bricoles à mettre en place : la lumière dans l’étoile, la crèche, le berceau sur la paille.

Nanon :
Pas oublier de mettre les lentilles…

Norina :
J’ai porté de la mousse, du lichen et de petites branches de laurier.

Nanon :
Mon bonheur c’était d’aller dans la colline, avec mon père, pour ramasser la mousse… On la mettait sous le sapin et, tout de suite, le chat se couchait dessus, ça devenait son lit pendant un mois !

Norina :
L’eau descendait de la montagne avec du papier aluminium, et l’étang, sous le petit pont de bois, était fait avec un morceau de miroir… sans oublier un peu de farine sur la montagne pour la neige.

Nanon :
Oh ! Tais-toi ! Ecoute que je vais t’en raconter une belle ! Une année, je ne sais plus pourquoi, peut-être parce que ça faisait fête, que ça brillait encore plus, au lieu de mettre de la farine, je me suis mis dans l’idée de mettre du sucre glace… Et quand on est revenus de la messe de minuit, on avait une légion de fourmis partout partout, elle marchaient à la queue leu leu depuis la fenêtre, elles passaient sous le sapin, dans la mousse, au milieu des moutons et jusque dans la crèche… Elles l’aimaient, le sucre… Et les parents ils ont apprécié aussi, je te le fais pas dire…

pastorala_20191228_0008.jpg
pastorala_20191228_0009.jpg
pastorala_20191228_0010.jpg
pastorala_20191228_0005-2.jpg

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *