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Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada « Lo drac Ganpolin. », v’es prepauada da Joan Claudi Puech, amic Facebook de l’IEO-06.

Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr
« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc !

Per legir lo principi de l’istòria : http://ieo06.free.fr/spip.php?article4316

Lo drac Ganpolin, (seguida)

E mai mangèsse dins sei seissanta-nὸu ans Miquèu Ardit marcava ben encara ; grand de reputacion e de bὸna talha èra donc un grand ὸme grand ( estent qu’un grand ὸme es pas forçadament un ὸme grand e invèrsament), teniá lo peu blanc e lὸng estacat per una gansa ( un catogan que disián), li agradava – quora cargava pas la blὸda blanca – de se vestir coma un caçaire pὸst-coloniau de safari african ; camisa larja e braias bodenflas clafidas de pὸchas, e son nas tanben èra lὸng ( lὸng de nas lὸng dabàs, pareis) se lo gratava de lὸnga quora defendiá una idèa sieuna. Ҫὸ que faguèt, ben de segur, davant lei cὸnses de la vilὸta. Aquesteis èran ben obligats de prestar attencion a son prepaus; diplὸmas, publicacions scientificas, decoracions, relacions, impausavan lo respèct. Pas mai ça que la que lo carism supausat de sa personalitat aviá ges de presa sus aqueleis ὸmes e femnas (paritat ara impausada) de la campanha. “Un efèct probable deis escampaduras invisiblas dau drac” se pensèt Miquèu Ardit. Per lo moment, totei l’agachavan e l’escotavan, uelhs alandats, bocas mescresentas, se demandant en mai d’aquὸ se l’ὸme se trufava pas d’eu. Teniá de prepaus incoerent sus “l’afortiment conceptuau de la mὸrt per l’art”.
“Crèsi pas que Pangolin siegue capable de sentir una amenaça dins un procediment tant subtiu coma l’art, que li diguèt Miquèu, anam faire coma se voliam l’illustrar, lo faire mai bèu encara, l’adornar d’una ὸbra unica, visionària, que lo monde entier nos envejarà !”

Aquí, sensa se n’avisar, aviá picat just lo Miquèu ! Lo desir de celebritat èra estat de sègles de temps lo talon d’Aquiles de Mananca; segonda endrech de la Galicà romana a bastir un monastèri ( un mostier coma dison aicí), mai tard la vila sostenguèt un sèti de cinc ans ( La Stalingrad dei guèrras de religions !), mai tard encara reçaupèt un fube d’artistas de l’avans-garda mai aquestei èran mai clafits de dèutes qu’un chin de nieras, participèt au concors dau vilatge lo mai polit, lo mai aimat, lo mai florit, lo mai cultivat, lo qu’a mai d’idèas, lo qu’a l’amor dins lo prat e lo pastre lo mai sexi, s’i bastiguèt l’ostau de la MTV (Maison de la Truffe e du Vin), i vouguèron l’escὸla immersiva, mai en American, e una “puta” d’institutor “senestrier”e occitanista faguèt besquilhar lo projèct…Urosament dau Ganpolin que dempuei aviá passat aquí ! Mai la sèrp èra totjorn au nis, amatada ben au caud, a l’agachon au fons de la mementa collectiva.

“ Lei masquetas seràn una arma a dobla destenda, m’expliqui: d’en premier seràn espompidas de ma potinga brevetada, l’oxicloroquinina, que deuriá garir Ganpolin de sei redolénçias inodὸras e invisiblas. E li faguèsse pas de ben aquὸ que de segur li farà pas de mau tanpauc, adonc en aqueu cas tant pièger per eu ! La pintura, la pintura dei masquetas, aurà un efèct mortau! Tenètz, per exemple, lo verd Veronèsa es un derivat deis oxids de crὸme e de barium. Una alenada de ren de tot e vos estavanissètz ! Mai mèfi, avèm de procedir ambé seriόs e crear una vertadiera ὸbra d’art. Se fau pas contentar de lo tapar de masquetas a la gacha-empega qu’arriscariá de devinar nὸstreis intencions.”

De seguir…

Joan Glaudi PUECH

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Malgré ses soixante-neuf ans, Michel Ardit présentait bien encore ; grand de réputation et de bonne taille il était donc un grand homme grand ( étant donné qu’un grand homme n’est pas forcément un homme grand et inversement), il avait les cheveux blanc et longs attachés par un nœud de ruban ( un catogan qu’ils disaient en ce temps-là), il aimait – quand il ne portait pas la blouse blanche – s’habiller comme un chasseur post-colonial de safari africain ; chemise large et pantalons bouffants farcis de poches, et son nez aussi était long ( long de nez long du bas, paraît-il), il se le grattait sans cesse lorsqu’il défendait une de ses idées. Ce qu’il fit, bien sûr, devant les consuls de la petite ville. Ceux-ci étaient bien obligés de prêter une certaine attention à son propos ; diplômes, publications scientifiques, décorations, relations, imposaient le respect. Pas plus cependant, le charisme supposé de sa personnalité n’avait pas de prise sur ces hommes et ces femmes (parité désormais imposée) de la campagne. « Un effet probable des effluves invisibles du drac » pensa Michel Ardit. Pour le moment, tous et toutes le regardaient et l’écoutaient, yeux grands ouverts, bouches incrédules, se demandant même si l’homme ne se moquait pas d’eux. Il tenait des propos incohérents sur « l’affirmation conceptuelle de la mort par l’art ».
« Je ne crois pas que Ganpoulin soit capable de sentir une menace dans un processus aussi subtil que l’art, leur dit Michel, nous allons faire comme si nous voulions l’illustrer, le rendre plus beau encore, l’orner d’une œuvre d’art unique, visionnaire, que le monde entier nous enviera ! »
Là, sans s’en rendre compte, Michel avait tapé juste ! Le désir de célébrité avait été pendant des siècles le talon d’Achille de Mananca ; second endroit de la Galica Romana à construire un monastère (un moustier comme ils disent ici), plus tard la ville soutint un siège de cinq ans (la Stalingrad des guerres de religions !), plus tard encore elle reçut une foule d’artistes avant-gardistes mais ceux-ci étaient plus « clafits » de dettes qu’un chien de puces, elle participa au concours du village le plus joli, le plus aimé, le plus fleuri, le plus cultivé, celui qui a le plus d’idées, celui qui a l’amour dans le pré et le berger le plus sexy, on y bâtit la MTV (Maison de la Truffe et du Vin), on y voulut l’école immersive, mais en Américain, et une « pute » d’instituteur gauchiste et occitaniste fit capoter le projet…Heureusement que Ganpoulin était passé par là depuis ! Mais le serpent était toujours au nid, tapis bien au chaud, à l’affut au fond de la mémoire collective.
« Les masques seront une arme à double détente, je m’explique : d’abord ils seront imprégnés de ma poutingue brevetée, l’oxyclhoroquinine, qui devrait guérir Ganpoulin de ses effluves inodores et invisibles. Et si cela ne lui fait pas de bien, il est sûr que cela ne lui fera pas de mal non plus, donc dans ce cas tant pis pour lui ! La peinture, la peinture des masques, aura un effet mortel ! Tenez, par exemple, le vert Véronèse est un dérivé des oxydes de chrome et de baryum. Une simple bouffée de rien du tout et vous tombez dans les pommes ! Mais méfions-nous, nous devons procéder avec sérieux et créer une véritable œuvre d’art. Il ne faut pas se contenter de le recouvrir n’importe comment, à la va-vite, il risquerait de deviner nos intentions. »

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