Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei titrada « Recèpta de la lesca de pan confiturada » v’es prepauada da Reinat TOSCANO, segretari de l’IEO-83. Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…
a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr
« La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc ! »
Recèpta de la lesca de pan confiturada
Es una recèpta que mi vèn de la maigrand de la maigrand dau cosin de la bugadiera de la sòrre de ma tanta la bòrnia. Es vos dire se vos en podètz fidar !
Pòu semblar un pauc complicada ma, dins lo fond, es simpla.
D’en promiera, ti cau de pan, un coteu, un culhier e un bocal de confitura (aquela que t’agrada, la recèpta es pariera).
Per començar, ti talhes una lesca de pan, de l’espessor que ti vèn à ben. Dins una bòla, vues una botelha de limonada. Vèrsa ? Fa pas ren : se vas leu cercar una serpilhiera, remetes tot en plaça e degun li veirà ren…
Dins la bòla plena, metes la lesca à muèlh, m’un peçuc de sau e de pebre (gaire, que la confitura e lo pebre non van ben ensèms…). Laisses repauar mièja ora.
Après, pilhes un saussisson, que talhes menut e lo metes ben en òrdre sus una sieta.
Pi talhes una autra lesca de pan, duèrbes lo bocal de confitura. Se non li arribes, laissa perdre e manja un pauc de saussisson (pas tot, que seria marrit per lo tieu colesteròl !).
Se ti va ben, m’un culhier pilhes un pauc de confitura e l’espantegues sus lo pan.
Lo saussisson ? Mete-lo au fresc, que ti farà mestier per l’aperitiu (as oblidat qu’as convidat lu tieus vesins ?).
Lo pan dins la limonada ? Vau mai non tastar, qu’es pas gaire boan ! T’en poades desbarrassar…
Aüra, poades manjar la tieu lesca confiturada. Ma mèfi que non t’escape, que sabes pron que la lesca que t’escapa si pica totjorn en tèrra dau costat de la confitura ! Desgaubiat coma siés, la laisses escapar ! Ti rèsta plus que de manjar la confitura directament m’au culhier e de manjar en meme temps un tròç de pan…
Remarca : en plaça de la limonada, poades emplegar de vinaigre, la recèpta fonciona parier.
Reinat TOSCANO 24.09.2009
Recette de la tranche de pain à la confiture
C’est une recette qui me vient de la grand-mère de la grand-mère du cousin de la lavandière de la soeur de ma tante la borgne. C’est vous dire si vous pouvez vous y fier !
Elle peut sembler un peu compliquée mais, dans le fond, elle est simple.
Tout d’abord, il te faut du pain, un couteau, une cuiller et un bocal de confiture (celle qui te plaît, la recette est la même).
Pour commencer, tu découpes une tranche de pain, de l’épaisseur qui te convient. Dans un bol, tu verses une bouteille de limonade. Ça déborde ? Aucune importance : si tu vas vite chercher une serpillière, tu remets tout en place et personne n’en saura rien… Dans le bol plein, tu mets à tremper la tranche avec une pincée de sel et de poivre (pas trop, car la confiture et le poivre ne vont pas bien ensemble…). Tu laisses reposer une demi-heure.
Après, tu prends un saucisson, que tu tailles fin et tu le mets bien disposé sur une assiette. Puis tu découpes une autre tranche de pain, tu ouvres le bocal de confiture. Si tu n’y parviens pas, laisse tomber et mange un peu de saucisson (pas tout, car ce serait mauvais pour ton cholestérol !). Si tu y arrives, avec une cuiller tu prends un peu de confiture et tu l’étales sur le pain.
Le saucisson ? Mets-le au frais, car il te servira pour l’apéritif (as-tu oublié que tu as invité tes voisins ?). Le pain dans la limonade ? Il vaut mieux ne pas y goûter, ce n’est guère bon ! Tu peux t’en débarrasser…
A présent, tu peux manger ta tranche de pain à la confiture. Mais attention qu’elle ne t’échappe pas, car tu sais bien que la tranche qui t’échappe tombe toujours par terre du côté de la confiture ! Maladroit comme tu es, tu la laisses tomber ! Il ne te reste plus qu’à manger la confiture directement à la cuiller tout en mangeant en même temps une tranche de pain.
Remarque : à la place de la limonade, tu peux utiliser du vinaigre, la recette fonctionne pareillement.