Adieu en totei,

Un jutjament dau tribunau administratiu de Montpelhier condemna lo Cònse de la comuna de Vilanòva de Magalona (Eraut) de levar sei panèus en occitan a l’intrada de la vila avant lo 12 de decembre (an pas lo drech d’èstre sus la meteissa biga qu’aqueu en franchimand e deurián èstre au mens 20m darrier).

En solidaritat ambé lo Conse d’aquesta vila que faguèt apelacion e que vòu resistir… per afortir un còp de mai nòstre drech fondamentau a la preséncia de l’occitan dins la vida publica :

Siguètz nombrós de vos recampar a Vilanòva de Magalona

lo 12 de decembre a 11 oras !


COMUNICAT (bilingüe)

L’Institut d’Estudis Occitans rampèla per venir manifestar lo dimenge 12 de decembre a 11 oras dau matin davant la comuna de Vilanòva de Magalona. D’aquí partirà un passacarriera fins ai panèus mes en causa.

Un aperitiu de protèsta seguirà.

Siguem nombrós, aquest dimenge, de defendre la preséncia publica de l’occitan, a l’intrada de nòstrei vilas, dins nòstrei borgadas e quartiers, ai cantons dei carrieras…

Lo drech de practicar una lenga regionala ò minoritària, dins la vida privada coma publica es un drech imprescriptible reconoissut per lei Nacions Unidas e l’UNESCO.

Lo respècte de la diversitat linguïstica e culturala es un dei principis de l’Union Europèa reconoissut per la Carta dei drechs fondamentaus.

L’occitan a l’estatut de lenga oficiala en Catalonha e beneficia en Itàlia d’una proteccion constitucionala. França se deu de respectar, au sieu, seis engatges internacionaus e garantir per la lèi çò que proclama au defòra : la promocion de la diversitat linguïstica e culturala, l’egalitat de valor entre totei lei lengas dau monde, la toleréncia e lo regard dei diferéncias, e aquò quant que siegan sei locutors.

COMMUNIQUE

L’Institut d’Etudes Occitanes appelle à manifester le dimanche 12 décembre à 11 heures du matin devant la mairie de Villeneuve-Les-Maguelonne. De là partira un passacarriera jusqu’aux panneaux mis en cause. Un apéritif revendicatif achèvera ce rassemblement.

Soyons nombreux, ce dimanche, à défendre la présence publique de l’occitan, à l’entrée de nos villes, dans nos quartiers, dans nos rues…

Le droit de pratiquer une langue régionale ou minoritaire, dans la vie privée ou publique, constitue un droit imprescriptible reconnu par les Nations Unies et L’Unesco.

Le respect de la diversité linguistique et culturelle est un des principes de l’Union Européenne reconnu par la Charte des droits fondamentaux.

L’occitan a le statut de langue officielle en Catalogne et bénéficie d’une protection constitutionnelle en Italie.

La France se doit de respecter, chez elle, ses engagements internationaux et de garantir par la loi le respect de principes qu’elle proclame à l’extérieur : la promotion de la diversité linguistique et culturelle, l’égalité de valeur entre toutes les langues du monde, la tolérance et la considération des différences, et ce quel que soit le nombre de locuteurs.

Pèire Brechet

President de l’Institut d’Estudis Occitans

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *