Amics occitans, la cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada “Lo Festin de ‘Virar la Ròda”, v’es prepauada da Feliç Beatini soci de l’IEO-06
Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…
a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr
“La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc !”
Lo Festin de ” Virar la Ròda “
Virar la Ròda es una fèsta que si debana sus plaça Massena dapé dau Rei e de la Regina dau Carneval. Comença per un aperitiu, l’i si manja de pissaladiera, de pichins Barba Joan, de sòca e de fege gras sus de lescas de pan ben rimadi emb’una copeta de champanha. pi, seduda de fòtos per immortalisar l’eveniment, quora es acabada puam quatre d’un còup dintre una nacela de la ròda per passar ai cauvas serioi : es a dire lo past !
Lu estudiants de l’escòla Ostessa nen van servir, sus d’una taula de lenha, a cada giro l’i si pilha un plat novèu. Merlussa sus d’un liech de riqueta, gautas de bòu embé de capons de polenta e per lo terç un pastisson a la chicolata. tot aquò acompanhat de quauqui gòtos de vin blanc, ròse e roge dau país segurament e torplen de rires !
Plòu pas e de temps en temps un rai de soleu parèisse, de d’amont la vista es magnifica es pròpi Niça la Bèla, dins lo remon d’una música que nen brama dins li aurilhas e lu comentaris de la television locala ” 31 “. Quora lo past es acabat s’en calam de la nacela per anar si beure un bòn cafè e regarjar li fòtos. Ai denembrat de vi dire que son de grans Caps Coïniers qu’alestissèron lu plats qu’ai apreciat tant èran boai.
Es un fèsta que si deu tornar faire cad’an perqué es una fèsta caritatiua, que lu beneficis son reversats ai estudiants de l’Escòla Ostessa de Niça.
Feliç Beatini
La Fête de ” Tourner la Roue “
La “roue qui tourne” est une fête qui se déroule sur la place Masséna à proximité des chars du Roi et de la Reine du Carnaval, sur la grande roue. Le “Festin” débute par un apéritif au pied de la celle-ci ; on y mange de la pissaladière, de la socca, des minis “Barba-Joan” et du foie gras sur de tranches de pain grillé, le tout arrosé d’une coupe de champagne..
Ensuite une séance de photos pour immortaliser l’évènement, lorsque tout cela est terminé, par groupes de quatre personnes nous grimpons dans une nacelle de la roue où des étudiants de l’École Hôtelière viennent nous servir sur une table de bois.
Á chaque tour de roue, est servit un nouveau plat : morue sur un lit de roquette, daube de joues de bœuf et petits “capouns” de polente et pour finir un gâteau au chocolat, tout cela accompagné de vin Blanc, rosé et rouge , du pays bien sur et beaucoup de rires.
Il ne pleut pas et de temps en temps un rayon de soleil parait, la vue est superbe, c’est vraiment “Niça la Bèla”, le tout dans le brouhaha de la musique “d’ambiance ” et les commentaires de la télévision locale ” 31 “.
Lorsque le repas est terminé nous descendons de la nacelle pour aller prendre un excellent café et regarder les photos. J’ai oublié de vous dire que les plats, que j’ai beaucoup aimé, ont été préparés par de grands Chefs cuisiniers.
C’est une fête qu’il faudra recommencer l’année prochaine, car c’est une fête caritative ,les bénéfices étant reversé au profit des étudiants de l”École Hôtelière.