retorn_cubertacr.jpg

Cara amiga, car amic, cars sòcis,

La cronica Ribon-Ribanha d’ancuei, titrada “Ribon-Ribanha, LO RETORN”, es un pauc especiala, estent que parla de la publicacion dau segond libre Ribon-Ribanha, que l’IEO-06, la vòstra associacion, ven de publicar. Aquest libre lo vos devem estent que siatz vautres que l’avètz escrich a flor e a mesura dei setmanas.

Es un libre bilingüe e illustrat de 194 paginas editat da l’IEO-06 a 400 exemplaris

Asperam tanben lu vòstres escrichs per li cronicas futuri, que sigon racòntes dau passat ò dau quotidian, articles jornalistics, galejadas, poesias, cançons, scenetas de teatre, bandas dessenhadi…


a l’adreça : ribonribanha@yahoo.fr

“La garderem ribon-ribanha, nòsta rebèla lenga d’Òc !”

Entamenada

D’unu si creson que la lenga nòstra es a desparéisser…
Perdon lo camin !
Fèm pròva cada setmana que la realitat es autra. Quant son de filhas e de garçons, de fremas e d’òmes, joves e ancians, que son cada jorn a laurar la sieu curtura, sigue a l’escòla, au collègi, au licèu, a l’universitat, sigue dins lu cors de lenga, sigue au sieu en coïna ò en campanha, a si confrontar a la lenga, a l’escritura, a si banhar en lu diccionaris, lu glossaris, li gramàticas de tota merç ?

Malaisat de chifrar, mas una bèla banda !

La realitat es la vitalitat de la lenga, maugrat de la mancança de visibilitat dins l’espaci public, dins lu mesos de comunicacion, dont fa mestier la diversitat per capir e s’esperlecar de la beutat dau monde.
L’IEO-06 a la volontat de donar en aqueli e aquelu que fan òbra de creacion la sieu plaça, de li donar la man per difusir la sieu expression.

Es premier la parucion sus lo site nòstre d’un tèxte novèu setmanier despí novembre dau 2008, ribon-ribanha !

Es ensinda que de sòcis, d’amics, aquí pròches ò mai luenchencs, fan mòstra de la vitalitat de la lenga, fan mòstra que la lenga nòstra es lenga viva, reviscolada a cada viatge, embelida e tornada semenada… L’IEO-06 per lu metre en valor persegue dins aquesta draia d’ajuda a la creacion.

Pi, un còup mai, lo Comitat de lectura de l’associacion a fach causida d’un cinquantenau de tèxtes, e lo Ribon-Ribanha de papier es de RETORN !

Emé una varietat de tèmas, esperam que donerà a vautres lectors lo plaser de la descubèrta de tèxtes estampats. Donerà finda ai magistres una banca de tèxtes per lo sieu ensenhament, donerà en toi la conviccion que lo monde d’ancuei non si pòdon passar de la riquessa de la nòstra lenga e dei sieu expressions precioï !

Pensi a cada autor davant de la sieu pàgina, davant dau sieu clavier, e siáu segur que ti donerà, amic lector dau nòstre libre LO RETORN, envuèia de ti mandar a l’aiga… e que publiquerem un jorn un tèxte tieu, per enriquir la nòstra curtura millenària e pòrger ai nòstri pichoi, ai generacions futuri, un tresòr patrimonial viu de mai, tant pichin que sigue…
La nòstra rúbrica pilhèt lu set ans en novembre dau 2015, es l’atge de rason que festejam ‘m’aquela publicacion que ne’n sòna d’autri…

Bòn anniversari a Ribon-Ribanha e bòna lectura !

Joan-Pèire Spies
President de l’IEO-06

retorn_cubertacr.jpg

Ribon-Ribanha, LO RETORN, 194 paginas 12 € + 4,20€ de pòrt)
Illustracion de cuberta : Verònica CHAMPOLLION

Préface

Il y en a qui croient que notre langue se meurt…
Ils font fausse route !

Nous prouvons chaque semaine que la réalité est différente. Combien de filles et de garçons, de femmes et d’hommes, jeunes ou seniors, développent chaque jour leur culture, à l’école, au collège, au lycée, à l’université, dans les cours de langue, dans leur cuisine ou dans leur campagne, se confrontent à la langue, à l’écriture, se plongent dans les dictionnaires, les glossaires, les grammaires de toutes sortes ?

Difficile de dire précisément, mais un grand nombre !
La réalité, c’est la vitalité de la langue, malgré le fait du manque de visibilité dans l’espace public, dans les moyens de communication, où nous avons besoin de diversité pour comprendre et apprécier la beauté du monde.

L’IEO-06 a la volonté de donner leur place à celles et ceux qui se lancent dans le création, de les aider à s’exprimer. C’est tout d’abord la parution sur notre site d’un texte inédit chaque semaine depuis novembre 2008, bon gré mal gré !

C’est ainsi que des adhérents, des amis, ici sur place ou de plus loin, mettent en lumière la vitalité de la langue, montrent que notre langue est une langue vivante, ressuscitée, embellie et ressemée chaque fois… L’IEO-06, pour les valoriser, persiste dans cette voie d’aide à la création.

Et, encore une fois, le Comité de lecture de l’association a choisi une cinquantaine de textes, et le Ribon-Ribanha de papier est de RETOUR !

Avec une variété de thèmes, nous espérons qu’il donnera à vous, lecteurs, le plaisir de la découverte des textes imprimés. Il donnera également aux professeurs une banque de textes pour leurs cours, il donnera à tous la conviction que le monde d’aujourd’hui ne peut pas se passer de la richesse de notre langue et de ses expressions précieuses !

Je pense à chaque auteur devant sa page, devant son clavier, et je suis sûr que cela te donnera, ami lecteur de notre livre LO RETORN, envie de te jeter à l’eau… et que nous publierons un jour un texte que tu auras écrit pour enrichir notre culture millénaire et offrir à nos enfants, aux générations futures, un trésor de plus du patrimoine vivant, aussi petit soit-il…

Notre rubrique a soufflé sept bougies en novembre 2015, c’est l’âge de raison que nous fêtons avec cette publication qui en appelle d’autres…

Bon anniversaire à Ribon-Ribanha, et bonne lecture !

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *